O veste bună! Autostrada Craiova – Piteşti prinde viteză

O veste bună! Autostrada Craiova – Piteşti prinde viteză

Proiectul de construire a autostrăzii Craiova – Pitești începe să prindă contur. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat ieri în SEAP (Sistemul de Achiziții Publice) licitația deschisă pentru desemnarea firmei sau asocierii de firme care va revizui Studiul de Fezabilitate și va elabora Proiectul Tehnic pentru realizarea celor 125 km de autostradă. Suma pusă la bătaie variază între 10,5 milioane și 12,4 milioane de euro cu tot cu TVA.

 Durata de 24 de luni a contractului pune sub semnul întrebării termenul (anul 2020) anunțat de ministrul transporturilor, Sorin Bușe, pentru finalizarea construcției. Practic, dacă lucrurile merg șnur și licitația nu este contestată, deși are toate șansele, CNAIR îi mai rămân doar doi ani, 2019 și 2020, în care să lanseze cealaltă licitație, pentru desemnarea firmei care va realiza autostrada, și în care firma să o și construiască.

Durata contractului este de 24 de luni, iar termenul de depunere a ofertelor este foarte scurt: 12 ianuarie 2017. Dacă procedura nu se va prelungi din cauza unor posibile clarificări sau contestații ale caietului de sarcini, CNAIR ar trebui să comunice câștigătorul licitației cel mai târziu pe 6 februarie. Contestații pot apărea și după anunțarea firmei câștigătoare.

Termenele impuse de CNAIR

Ne puteți urmări și pe Google News

Potrivit documentației, autostrada include și variante de ocolire pentru orașele Slatina și Balș. Variantele de ocolire Slatina și Balș se vor prevedea cu drumuri de legătură la infrastructura existentă, respectiv DN 65, la intrarea și ieșirea în/din Slatina și Balș. Autostrada va facilita traficul dinspre județele din Sud – Vest către Coridorul IV Nădlac – București – Constanța. CNAIR a prevăzut și termenele de predare a proiectelor. În 14 luni se va revizui SF final pentru autostradă. În opt luni trebuie predate Studiile de Fezabilitate pentru varianta de ocolire Balș și Slatina. În șase luni după finalizarea SF, adică după 20 de luni, se va elabora Proiectul Tehnic. Proiectele tehnice de la variantele de ocolire Slatina și Balș trebuie predate în 12 luni. Patru luni sunt pentru pregătirea documentației de atribuire a contractului de execuție și asistența tehnică a beneficiarului. O noutate prezentă în caietul de sarcini este avertismentul transmis de CNAIR. „Beneficiarul solicită și atenționează viitorul prestator asupra seriozității și profesionalismului cu care își va îndeplini sarcinile. CNAIR își rezervă dreptul de a recupera de la prestator orice prejudicii care vor fi generate de întârzieri, erori, superficialitatea tratării lucrărilor și studiilor“. Compania își rezervă, de asemenea, dreptul de a exclude din licitați, o firmă dacă are „indicii plauzibile pentru a considera că operatorul economic a încheiat cu alți operatori economici acorduri care vizează denaturarea concurenței“, potrivit gds.ro