Ce părere aveţi? Cei mici învață de la grădiniță despre bani, card și P.O.S, banking

Ce părere aveţi? Cei mici învață de la grădiniță despre bani, card și P.O.S,  banking

Educația financiară a fost introdusă ca și curs opțional pentru clasa a III-a și a IV-a, încă din 2013. În cadrul acestor, copiii învață ce este un cont, cum se folosește un card, ce este un P.O.S. Se urmăreşte ca si în grădiniţe să fie introdus cursul privind educaţia financiară fără acordul părinţilor aşa cum avem la cursurile de religie.

Ȋn luna iunie a vara acestui an, fundația Child & Youth Finance International, împreună cu ASF, BNR și Ministerul Educației și Cercetării, au organizat la București al patrulea summit internațional „Child & Youth Finance International”, care a avut ca punct central lansarea strategiei organizației pentru perioada 2016-2020. 

45% dintre tinerii cu vârsta între 14 și 25 de ani au deja un card de debit
 
57% dintre tinerii de 14-19 ani din România sunt clienți ai unei bănci, relevă studiul „Percepția tinerilor despre sistemul bancar din România”, realizat de BCR în luna august a acestui an. 
44% dintre cei de 20-25 de ani folosesc internet banking-ul, procent care scade la numai 14% pentru 14-19 ani. 
 
59% fac diverse achiziții online, procent care se situează la o cotă de 40% în cazul adolescenților (14-19 ani).
 
63% dintre tinerii de 14-19 ani au călcat pragul unei bănci în ultimele trei luni.
 
66% dintre tinerii cu vârsta cuprinsă între 14 și 25 de ani dețin un cont curent la o bancă din România, iar 45% sunt titulari ai unui card de debit.
În ceea ce privește sursa veniturilor, 74% dintre tinerii cu vârsta cuprinsă între 14 și 25 de ani încă mai primesc bani de la familie, iar 81% încasează aceste fonduri cash.
 
Indiferent de sursă, banii sunt cheltuiți, în principal, pe haine și încălțăminte (82% în cazul grupei de vârstă 14-19 ani, 81% pentru 20-25 de ani), ieșiri în oraș (81% - 14-19 ani, 84% - 20-25 ani) sau nevoi personale de îngrijire (74% - 14-19 ani, 80% - 20-25 ani).
Conform ASF, "obiectivul acestei strategii este acela de a dezvolta o serie de colaborări în domeniu, de a oferi partenerilor asistența tehnică și strategii inovatoare, concepute pentru a asigura un proces continuu de potentare reciprocă și un schimb de experiență și de a scala incluziunea financiară, urmărindu-se ca, până în 2020, fiecare copil să dețină un cont bancar”, titrează activenew.ro.