Legalitatea transmiterii deciziei de concediere prin intermediul poștei electronice se găsește în Decizia ICCJ nr. 34/2016 a Completului pentru dezlegarea unor chestiuni de drept. Aceasta a fost dată luni și va produce efecte la nivel național după ce va apărea în Monitorul Oficial.
Angajatorul este îndreptățit să transmită decizia de concediere a unui salariat și prin intermediul e-mail-ului, a stabilit recent Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ). Mai exact, judecătorii au considerat că această modalitate de comunicare a documentului este legală, însă numai dacă sunt respectate anumite condiții, informează avocatnet.ro.
În esență, judecătorii au stabilit că angajatorii pot să comunice deciziile de concediere și pe e-mail, această modalitate fiind permisă de legislația în vigoare. „(...) decizia de concediere individuală emisă potrivit dispozițiilor art. 76 din Codul muncii se poate comunica prin poșta electronică, aceasta reprezentând o modalitate de comunicare aptă din punct de vedere procesual să declanșeze curgerea termenului de contestare jurisdicțională a deciziei (...)”, scrie într-un comunicat de presă al Curții referitor la Decizia nr. 34/2016.
"Decizia astfel comunicată prin poșta electronică, în format PDF accesibil electronic, trebuie să respecte doar cerințele formale impuse de dispozițiile art. 76 din Codul muncii, nu și pe cele impuse de Legea nr. 455/2001, referitor la înscrisul în formă electronică”, se arată în comunicatul amintit. Asta înseamnă, mai exact, că decizia de concediere în format PDF nu trebuie să conțină o semnătură electronică.
În prezent, decizia de concediere trebuie comunicată în scris, conform articolului 76 din Codul muncii