Compania din Rusia care a creat înghețata „Micul Obama” a încetat producția în urma acuzațiilor de rasism.
Compania Slavița, din orașul Nabereznie Celni, în Tatarstan, începuse să producă în aprilie un lot experimental de înghețată, numită „Obamka” („Micul Obama”).
Noua înghețată a făcut ca mai multe organe de presă din Rusia și dim străinătate să acuza compania Slavița de rasism și că distruge relațiile și așa fragile dintre Rusia și Statele Unite.
Compania s-a apărat printr-un comunicat de presă în care a susținut că „Micul Obama” a fost „creat pentru copii și fără nici un gând politic”, a informat presa locală.
Anterior, conducătorii companiei declaraseră că numele înghețatei nu a fost ales în scop politic, ci pentru că era amuzant.
Directorul financiar al companiei Slavița, Anatoli Raghimkanov, a declarat că ambalajul, care prezintă imaginea unui băiețel de culoare zâmbitor, purtând un cercel în ureche, a fost inspirat de un vechi desen animat sovietic, în care era vorba de o insulă numită „Chunga-Changa”, locuită de copii africani.
Un oficial american, care a dorit să-și păstreze anonimatul, a declarat pentru Reuters că Statele Unite sunt „dezamăgite de anti-americanismul care a devenit atât de predominant în Rusia, în ultimii ani, mai ales când ia forme discriminatorii și rasiste”.