Opt studenți români au dat lecții de strategii de marketing în Spania

Opt studenți români au dat lecții de strategii de marketing în Spania

Opt studenţi ai Universității din București au fost cei mai buni la strategii de marketing, în Spania și au obținut opt medalii.

Studenții, de la Facultatea de Limbi şi Literaturi Străine, Departamentul Limbi Moderne Aplicate (L.M.A.), şi de la Facultatea de Administraţie şi Afaceri (F.A.A.), au obţinut o medalie de aur, o medalie de argint și 6 medalii de  bronz la cea de-a XVIII-a sesiune Markstrat a Programului Intensiv organizat de consorţiul DUKENET. Anul acesta competiția s-a desfășurat în perioada 16 – 23 aprilie la Valencia, Spania.

Membrii echipei care au reprezentat Universitatea din Bucureşti au fost: Darius Grigorie (aur, L.M.A.), Andreea Nicoleta Murgu (argint, L.M.A.), Andra Musatoiu (bronz, L.M.A.), Oana Iosif (bronz, L.M.A.), Crina Miriam Crețu (bronz, L.M.A.), Eliana Rusu (bronz, L.M.A.), Camelia Alexandra Prodan (bronz, F.A.A.) şi Oana Andreea Neamțu (bronz, F.A.A.). Echipa a fost coordonată de conf. univ. dr. Diana Ioniţă și prof. univ. dr. Magdalena Platis–Iordache, care au obţinut medalii de aur.

Românii s-au bătut în strategii cu mai bine de o sută de studenți  din Franţa, Spania, România, Ungaria, Germania, Olanda, Polonia, Belgia, Italia.

Conf. univ. dr. Diana Ioniță, de la Universitatea București, a declarat: „Dukenet este o reţea care a fost înfiinţată acum 20 ani şi cuprinde universităţi din Europa (Danemarca, Ţările de Jos, Finlanda, Franţa, Germania, Italia, Spania, Suedia, Marea Britanie, Norvegia, România, Polonia). Din anul 2008, Universitatea din Bucureşti a devenit partener cu drepturi egale, urmând să trimită anual studenţi de la departamentele şi facultăţile menţionate mai sus la un stagiu intensiv de strategii de marketing. În anii anteriori, o astfel de distincţie a deschis uşile companiilor multinaţionale la angajare, făcând  diferenţa între absolvenţii noştri şi alți candidaţi”.

În cadrul programului Markstrat, studenţii au luat parte timp de o săptămână la 12 runde de simulare pe probleme de marketing, online, în limba engleză fiind coordonaţi de către profesori/instructori din ţările participante. Au fost testate cunoştinţele de limba engleză, limbajul terminologic specific domeniului marketing, conceptele teoretice de marketing şi management, competenţele IT, dar şi modul de lucru în echipă, viteza şi spontaneitatea luării deciziilor și găsirea soluţiilor, munca în regim de stres, competenţa de autoevaluare şi de reacţie în situaţii limită. Strategia folosită de către firma virtuală concepută de studenţii Universităţii din Bucureşti a impresionat juriul în urma rapoartelor intermediare predate la sfârşitul fiecărei runde şi a prezentării finale.