MOTIVUL pentru care CĂLĂTORII din RATB nu vor mai putea CĂLĂTORI FRAUDULOS fără a fi amendaţi
- Narcis Popescu
- 16 februarie 2017, 11:34
Noile dispozitive cu care sunt dotaţi controlorii pe RATB sunt demne de romanele SF ale lui Isaac Asimov. Prin intermediul lor, nici un călător nu va scăpa "necontrolat"
Noua politică a Regiei Autonome de Transport Bucureşti, de a îmbrăca toţi controlorii în veste albastre, a determinat, paradoxal, o creştere a încasărilor din amenzi în bugetul companiei.
Este un lucru cunoscut ca în Capitală, controlorii RATB să aibă, în dese rânduri, conflicte cu călătorii prinşi fără bilet. Ideea de a îmbrăca pesonalul controlorilor în veste, prin care aceştia să fie recunoscuţi, a fost întâmpinată cu simpatie de călători, şi, totuşi, această decizie nu a descurajat în totalitate călătorii să mai circule fraudulos.
Astfel, conducerea RATB a început de anul trecut dotarea controlorilor de bilete ai Regiei cu uniforme pe care este inscripţionat titlul de “Control”, instrucţiune care a produs un bilanţ interesant; O statistică a RATB, remisă wall-street.ro, şi citată de Digi24, arată faptul că în Bucureşti, numărul de persoane sancţionate în 2016 s-a ridicat la 122.063 de persoane, cu 4,48% mai puţine faţă de anul precedent, însă încasarea din suprataxa s-a ridicat la 4,456 milioane lei, înregistrându-se o creştere cu 6,22% faţă de anul 2015.
Cei mai mulţi amendaţi au fost cei care au decis să continue să circule fraudulos, riscând situaţii neplăcute şi o suprataxa, aceştia mizând pe faptul că vor vedea controlorii în staţie, înainte de a urca. Ei bine, această cutumă nu doar că a schimbat strategia RATB cu cât a condus la o scădere considerabilă a numărului celor verificaţi, însă valoarea încasărilor la bugetul de stat a crescut într-un mod surprinzător.
Acest lucru se datorează faptului că în nouă strategie a RATB controlul a devenit mult mai amănunțit, controlorii au fost dotaţi cu echipamente de control prin tehnologie NFC (Near Field Communication - protocol de comunicație între două dispozitive electronice, aflate unul de celălalt la o distanță de câțiva centimetri), iar şansele ca un călător “fraudulos” să scape au devenit minime, în special în momentul în care cardul de călătorie al călătorului a fost verificat şi introdus în sistemul RATB.