Spectaculos! Cum ar fi trebuit să se numească magazinul pe care a pus mâna familia lui Dan Adamescu
- Ciprian Constantin
- 10 februarie 2017, 12:08
A fost la un pas să capete un nume de care am fi râs cu siguranță atunci când ne-am fi dat întâlnire cu prietenii. Unul din cele mai renumite magazine din centrul Bucureștiului, Unirea Shopping Center, controlat de familia lui Dan Adamescu, decedat în urmă cu o lună, ar fi trebuit să se numească MUC
Denumirea inițială s-ar fi inspirat după niște magazine celebre rusești, și se pare că fusese montată, pentru scurt timp, chiar și o firmă luminoasă care afișa litera C, potrivit bucurestiivechisinoi, citat de bercenidepoveste. Unirea Shopping Center, denumirea modernă de acum, a fost inaugurat pe 2 septembrie 1976, fără acel „C“ și a fost denumit Magazinul Universal Unirea (MUU), în prezența lui Nicolae Ceaușescu. A fost „creionat“ după planurile arhitectului Gheorghe Leahu, cel care a proiectat și coordonat ansamblurile de locuințe de pe Calea Văcărești, Bd. Brâncoveanu, Bd. Metalurgiei, Șos. Olteniței, Șos. Giurgiului, și care a răspuns de sistematizarea întregului cartier Berceni
Iată ce nota domnul Leahu în jurnal, în data de 19.01.1989:
„Magazinul Unirea, pe care l-am proiectat în 1975 după cele mai valoroase exemple de profil din lume, cu o claritate a orientării cumpărătorilor, cu o dimensiune optimă ca desfășurare în plan, cu o amplasare corespunzătoare a scărilor rulante, a depozitelor de marfă, a sălilor de vânzare, încât să rezulte o interferență nederanjantă între funcțiuni, cu fațade moderne, la nivel contemporan, magazinul Unirea - proiectul vieții mele, a fost ucis! Mutilat, acoperit cu o fațadă hidoasă, amplificat ca o caracatiță, a devenit dintr-un etalon de comerț, un monstru.”