Firma Burberry ARDE marfă de 30 de milioane de euro pentru a SALVA PRESTIGIUL mărcii. Care sunt explicaţiile

Firma Burberry ARDE  marfă de 30 de milioane de euro pentru a  SALVA PRESTIGIUL mărcii. Care sunt explicaţiile

Firma explică faptul că acest lucru e o practică comună în tot sectorul. Vânzătorii cu amănuntul, în fapt, descriu aceasta ca pe o măsură de protecţie intelectuală şi ca o împiedicare ca produsele să fie furate şi apoi revândute la preţuri reduse. Luxoasa casă de modă din Regatul Unit, Burberry, a distrus astfel zeci de milioane de euro cu produsele sale de modă şi cosmetice în ultimul an pentru a-şi proteja marca.

Să protejeze de cine? De contrafacere!

Societatea, după raportul anual, a ars haine, accesorii şi parfumuri nevândute în valoare de 32 de milioane de euro. O cifră exorbitantă, s-ar putea spune. Dar la urma urmei această acţiune pare a fi o practică comună în tot sectorul. Vânzătorii cu amănuntul, o descriu ca pe o măsură de protejare a proprietăţii intelectuale şi pentru împiedicarea ca produsele să fie furate sau vândute la preţuri ridicole.

Burberry '' aplică proceduri atente pentru a minimiza cantitatea de inventar în exces'', explică într-un comunicat firma. ''În situaţiile când e necesar ca produsele să fie eliminate, acest lucru trebuie făcut în mod responsabil'', a adăugat frima.

Dar această operaţiune, care pare să fie  obişnuită în sector, în acest an a distrus circa 20.000 din faimoasele trenchuri Burberry, cu o creştere de până la 50% faţă de anul trecut. Cu toate acestea, Burberry s-a apărat de criticile ambientaliştilor asigurând că '' lucrează cu firme specializate în stare să recupereze energia operaţiunii'' de distrugere.

Un purtător de cuvânt al Burberry a trimis o declarație pentru CNBC: "Burberry a implementat procese atente pentru a minimiza cantitatea de stoc excesiv pe care o producem. În cazurile în care eliminarea produselor este necesară, facem acest lucru într-o manieră responsabilă și continuăm să căutăm modalități pentru a reduce și reevalua deșeurile noastre ".

"Acest lucru te face să simți un ciudat sentiment de suferință și de dispreț", a scris cântărețul şi actorul Russel Brand.

Însă Burberry a făcut asta pentru a-și face din nou marca exclusivă, după ce a văzut o creștere a produselor falsificate Burberry. Motivul pentru care fac acest lucru este ca piața să nu fie inundată de reduceri", a declarat fashion-business Maria Malone pentru BBC.