Drumul de la instrument la accesoriu estetic

Drumul de la instrument la accesoriu estetic

Pentru că „fashionable” sună un pic cam pretențios, accesoriul estetic va trebui să îi ia locul în titlu. Rândurile următoare sunt dedicate obiectelor care s-au transformat din simple instrumente în accesorii unde esteticul primează.

Telefonul mobil

Anii ’80 au adus multe lucruri importante omenirii: calculatorul personal, blockbuster-ul american și telefonul mobil. Primele versiuni conțineau receptorul clasic și o cutie foarte grea, dar pe care oamenii vremurilor respective o numeau portabilă. Abia după ce Motorola a prezentat primul model cu adevărat portabil, telefonul mobil a început să fie apreciat pentru utilitatea sa. Într-un material al știrilor din anii respectivi, conducătorul unei betoniere stricate a declarat că telefonul mobil este un miracol, fără de care nu ar fi putut să salveze încărcătura pe care o transporta.

 

Douăzeci de ani aveau să treacă până la transformarea telefonului mobil dintr-un instrument la un accesoriu estetic. Până la momentul respectiv, producătorii au încercat să-i ofere diferite utilități: business, gaming, chiar și cameră foto, deși senzorii VGA și de 1.3 megapixeli nu aveau cum să facă minuni.

 

Și apoi, în 2004, Motorola avea să dea lovitura prin „V3”. Motorola RAZR V3 pe numele său, acesta a impresionat prin calitatea materialelor folosite, prin design și prin grosimea redusă. A fost primul telefon mobil care a devenit un must have pentru vedete. De atunci, fiecare producător a încercat să lanseze un model cu un asemenea appeal, niciunul nereușind parcă să facă acest lucru. Da, nici măcar Apple cu al său iPhone. Succesul RAZR V3 a dus la vânzări de peste 130 de milioane de unități.

 

Automobilul

După cum a spus și Henry Ford, oamenii au vrut un cal mai rapid și s-au ales cu un amalgam de fier și piele, capabil să se deplaseze prin apăsarea unor pedale și prin întoarcerea unui volan. Aspectul utilitar al mașinii a primat în primii zeci de ani. Până în 1961.

 

La momentul respectiv, Ferrari lansa mașini apreciate de lumea întreagă. Maserati, Aston Martin și cohorta de constructori britanici reprezentau norma în coupe-uri și GT-uri. Asta până când Jaguar E-Type a luat cu asalt piața automobilelor.

 

A fost mașina despre care însuși Enzo Ferrari a declarat că este cea mai frumoasă din lume. Frank Sinatra, Tony Curtis, Roy Orbison, Bridgitte Bardot, George Best – toți au condus câte un Jaguar E-Type. Mașina rămâne și astăzi una dintre cele mai apreciate, fiind votată mereu în topul celor mai frumoase automobile din lume.

 

Laptopuri

Așa cum telefonul mobil a pornit la drum ca o unealtă a anilor ’80, acesta este și cazul laptopurilor în decada ulterioară.

 

Pentru că spațiul era extrem de limitat, constructorii s-au concentrat pe a oferi cât mai mult clienților. Acesta a fost cazul până în anul 2001, când Apple a prezentat a doua generație de laptopuri destinate maselor, din a doua eră Steve Jobs. Proaspătul anunțat iBook a dat naștere unui trend care continuă și astăzi: afirmarea statusului social prin intermediul logo-ului luminos Apple. Din păcate, Apple renunță treptat la acest artificiu de design, singurul model disponibil fiind MacBook Air.

 

Datorită avansurilor făcute de Apple, restul pieței s-a aliniat la noile standarde ale clienților. Astfel a luat naștere categoria de laptop numită „Ultrabook”. Modelele Dell XPS, ASUS Zenbook sunt doar câteva dintre exemplele care pun esteticul pe un loc fruntaș. (P)

 

Ne puteți urmări și pe Google News