Autoritatea Aeronautică Română: Aterizarea elicopterului în fața clubului din Mamaia, ilegală. Pilotul, anchetat

Autoritatea Aeronautică Română: Aterizarea elicopterului în fața clubului din Mamaia, ilegală. Pilotul, anchetat

Autoritatea Aeronautică Civilă Română a ajuns la concluzia că aterizarea unui elicopter privat în parcarea unui club din nordul stațiunii Mamaia a fost ilegală, iar activitatea pilotului comandant va fi analizată de o comisie care poate decide inclusiv suspendarea licenței de zbor temporar.

La o lună de la incidentul din Mamaia, când un elicopter a aterizat greșit, în parcarea unui club, punând în pericol atât pe cei patru pasageri de la bord cât și pe turiștii din apropiere, Autoritatea Aeronautică Civilă precizează că pilotul a făcut mai multe greșeli. Într-un răspuns trimis Europa FM, Autoritatea Aeronautică arată că operatorul aerian, societatea MIR AERO, a încălcat o hotărâre de guvern conform căreia decolările, respectiv aterizările, se fac numai de pe aerodromuri civile certificate. Potrivit instituției, “operatorul aerian  MIR AERO S.R.L este responsabil de aterizarea în fața clubului din Mamaia, pe 28 aprilie, aterizare ratată inițial, efectuată într-o parcare auto”. Atunci, mai multe persoane aflate în zonă au fost obligate să se ferească brusc pentru a nu fi rănite, un taximetrist fiind lovit la picior de o placă de lemn.  

 

Autoritatea Aeronautică Română a constatat nereguli în legătură cu respectarea legislației care se referă la decolări și aterizări. Legea prevede că un elicopter nu poate ateriza pe suprafețe intravilane. În urma anchetei, s-a mai descoperit că pilotul nu a respectat, așa cum ar fi trebuit, mai multe reguli legate de completarea planului de zbor zilnic, debarcarea din elicopter a persoanelor, transportul unei persoane pe locul de pilotaj din partea stângă, completarea planului de zbor operațional și completarea fișei de încărcare și centraj.

 

Printre altele, pilotul nu s-ar fi asigurat că sistemele de la bordul elicopterului din dreptul pasagerului aflat în stânga nu puteau fi activate din greșeală. Pentru a vedea dacă aterizarea în locuri nepermise era o regulă pentru acest operator, Autoritatea Aeronautică Civilă va continua ancheta în acest caz. Iar activitatea pilotului comandant va fi analizată de o comisie care poate decide inclusiv suspendarea licenței de zbor temporar.

 

Ne puteți urmări și pe Google News