Un senator de la PNL vrea să scutească mijloacele noi de transport de impozitul profitului reinvestit

Un senator de la PNL vrea să scutească mijloacele noi de transport de impozitul profitului reinvestit

Senatorul PNL, Iancu Caracota, a anunțat, vineri, că PNL a depus o inițiativă legislativă ce prevede extinderea sferei de aplicare a scutirii impozitării profitului reinvestit pentru mijloace de transport auto noi. Sectoarele care vor beneficia de această măsură sunt agricultura, transportul de marfă național și international, respectiv transportul public de călători, potrivit senatorului.

„Mediul de afaceri trebuie stimulat să se dezvolte ca urmare a presiunii fiscale la care este supus de Guvernul PSDragnea-ALDE. Astfel, PNL a depus o inițiativă legislativă ce prevede ca scutirea impozitării profitului reinvestit să fie aplicată și în cazul mijloacelor noi de transport.

Beneficiile scutirii de impozit a profitului reinvestit sunt incontestabile, atât și din perspectiva aportului la creșterea economică (stimulată de investiții private), cât și prin efectele bugetare pozitive, pe termen lung. Mediul economic așteaptă de mult timp acest tip de facilitate fiscală pentru a putea dezvolta afacerile, prin reînnoirea sau acumularea de mijloace fixe noi, moderne, care să sporească, nu numai capacitatea agentului economic, ci şi competitivitatea acestuia.

Iniţiativa legislativă propune extinderea sferei de aplicare a scutirii impozitării profitului reinvestit pentru unul dintre cele mai importante categorii de mijloace fixe: mijloace de transport auto noi. Această categorie de active fixe sunt nu numai cele mai costisitoare, dar şi cele care ar putea genera venituri bugetare suplimentare pentru economia României. Măsura se aplică exclusiv pentru mijloacele fixe noi, nu și pentru mijloacele de transport second-hand, urmărindu-se astfel un impact favorabil asupra înnoirii parcurilor de mijloace de transport din România.”, a declarat Caracota.

În context, beneficiarii acestei initiative de reducere a birocrație sunt: „ Agricultura – necesitatea mecanizării lucrărilor agricole; Transportul de marfă naţional şi internaţional, ale cărui tendinţe sunt tot mai puternice de relocare; Transportul public de călători, fie realizat de municipalităţi, fie concesionat către operatori privaţi; Creşterea capacităţilor de transport fluvial şi naval, în contextul în care România reprezintă poarta răsăriteană a transportului pe apă”, potrivit senatorului PNL.

 

 

 

Ne puteți urmări și pe Google News