Un LIDER al grupului „Noi suntem Statul!”, beneficii de MILIOANE din partea FRF. Culisele unei relații FALIMENTARE pentru fotbalul românesc
- Adrian Dumitru
- 15 aprilie 2018, 13:42
Federația Română de Fotbal – FRF a făcut în mandatul lui Răzvan Burleanu plăţi de peste 100.000 de euro către Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie, care sub conducerea lui Vasile Dâncu. Pe lângă această sumă, au mai fost distribuiți alţi 700.000 de euro către Vitrina Felix Media, unde Dâncu are intrare prin fata directorului general.
Gazeta Sporturilor continuă seria dezvăluirilor extrem de interesante din contabilitatea Federaţiei Române de Fotbal.
Răzvan Burleanu, din postura de şef la Casa Fotbalului, i-a oferit lui Vasile Dâncu, personaj-cheie și în operațiunile grupului „Noi suntem Statul”, mai multe contracte bănoase. De menționat că Vasile Dâncu este un personaj care este foarte apropiat de actualul şef al FRF.
În contabilitatea FRF apar plăți pe care instituția condusă de Burleanu le-a făcut în primii 2 ani de mandat către IRES, Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie, societate deţinută la vremea respectivă chiar de Dâncu:
ANUL 2014 # Iunie: 63.400 euro
ANUL 2015 # Februarie: 15.700 # August: 16.300 # Septembrie: 8.900 TOTAL: 104.300 euro
Extrem de interesant e faptul că ultima plată de la FRF către IRES are loc în septembrie 2015, cu două luni înainte ca Dâncu să anunţe că a cedat integral participația la IRES omului de afaceri clujean Ovidiu Turcu și fostului său colaborator de la institutul de sondare a opiniei publice, Cornel Hirian.
Tot din actele contabile se obervă că FRF, persoană juridică de drept privat şi de utilitate publică, rezultă că Burleanu a oferit un contract extrem de generos unei firme din Cluj, Vitrina Felix Media.
Aceasta, o agenţie de publicitate, care are conexiuni cu Şerban Ţigănaş, preşedintele Ordinului Arhitecților din România, un foarte bun prieten al lui Vasile Dâncu. În firma lui Țigănaș, „Dico și Țigănaș” este angajată fata directoarei de la Vitrina.
Lista de plăţi pe care FRF le-a făcut către Vitrina trece cu mult pragul de o jumătate de milion de euro:
ANUL SUMA (euro) 2014 62.700 2015 243.300 2016 300.000 2017 105.000 TOTAL 711.000 euro
Din contabilitatea detaliată a FRF se evidenţiază două plăţi controversate, privite din perspectiva raportului servicii prestate versus sumă achitată:
1. În 9 decembrie 2016, FRF a plătit suma de 130.787, adică aproape 30.000 de euro, către Vitrina Felix Media, iar la explicaţii servicii se specifică: „Branding Cupa României 16-imi montaj prin autocolant sală conferinţă”.
2. Pe 21 decembrie 2016, FRF achită 8.022 de lei, adică spre 2.000 de euro, pentru „plic invitaţii executive club meci România – Polonia”. Cel mai scump plic pentru invitaţii costă 40 de bani, rezultă că FRF ar fi achiziţionat peste 20.000 de plicuri!
GSP a contactat-o pe Mihaela Rus, director general la Vitrina, pentru a o întreba dacă sumele în cauză sunt reale sau e o greşeală, având în vedere cuantumul extrem de ridicat pentru nişte servicii care în mod normal n-ar costa atât.
„Mai bine vorbiţi direct cu persoana care se ocupă de contractul cu FRF”, a spus Rus. Gabriela Gorcan a avut, la telefon, o reacţie de surprindere când a auzit sumele: „Mi se pare suma mare, dar daţi-mi datele, verific şi revin cu un telefon”.
După 20 de minute, a revenit şi a solicitat o comunicare oficială prin mail, la care a oferit următorul răspuns: „Vă confirmăm încasarea acestor plăți care reprezintă contravaloarea unor servicii prestate pentru FRF. Detaliile serviciilor sunt supuse clauzelor de confidențialitate prevăzute în contractul cu FRF. Vă rugăm să vă adresați FRF, ca parte contractantă, pentru alte amănunte”.
O altă posibilă explicaţie, în afara faptului că unul dintre acţionarii firmei e un apropiat al lui Dâncu, pentru care FRF a ales Vitrina pentru servicii de publicitate ar putea fi actualul director de marketing, Bogdan Popescu. Acesta vine în cadrul FRF în septembrie 2014, iar prima plată pe care Casa Fotbalului o face în contul firmei Vitrina are loc în octombrie acelaşi an!
Ce servicii a oferit Vitrina Felix Media către FRF
- steaguri tricolore pentru meciurile echipei naționale – cartonașe pentru coregrafiile de pe stadion – plicuri – felicitări Crăciun, Paști – realizarea de cadouri pentru membri și colaboratori – bannere – autocolante – branduire stadion – fulare – badgeuri acces – panouri sponsori – program de meci – diplome – brăţări acces – panouri conferințe de presă – branding pentru Centrele de Excelenţă
Dâncu a fost un politician care a fost văzut foarte des în anturajul lui Burleanu, mai ales în primii 2-3 ani din mandatul acestuia. Participa la mai toate meciurile naţionalei, indiferent că se jucau acasă sau în deplasare!
Una dintre imaginile celebre care l-au legat pe Burleanu de Dâncu e cea de la Belfast, din iunie 2015, când România a jucat împotriva Irlandei de Nord şi unde Dâncu era în faţa hotelului în care era cazată delegaţia României, alături de George Maior, care la acea vreme plecase de câteva luni din funcţia de director SRI!
Atât Dâncu, cât și Maior au fost evocați în dezvăluirile EVZ care au dinamitat sistemul din România și au scos la suprafață existența statului paralel!
Dâncu a fost foarte influent în PSD fix în perioada în care au avut loc alegerile de la FRF, de acum 4 ani. Ulterior, numele lui a fost vehiculat ca posibil prim-ministru al României după demisia lui Victor Ponta. Până la urmă a fost numit Dacian Cioloş, dar Dâncu tot a primit o funcţie extrem de bună, ministru al dezvoltării regionale.
Legăturile dintre Burleanu și Dâncu s-au răsfrânt și în presă. În plin mandat al lui Burleanu, Vasile Dâncu a scris un editorial pentru adevarul.ro, în vara lui 2016, în timpul Campionatului European, editorial care a fost publicat chiar în ziua meciului România – Albania 0-1, decisiv pentru calificarea în optimile de finală.
Pe lângă câteva referiri la importanţa meciului, Dâncu s-a transformat într-un aliat al lui Burleanu. Iată ce scria acesta: „Timp de 20 de ani am lăsat fotbalul pe mâna unei familii şi a unei găşti de samsari care au tranzacţionat jucătorii ca pe vite, fără a gândi în niciun fel dezvoltarea lui. Nu am mai făcut terenuri de fotbal, nu am investit în educaţia sportivă, am lăsat totul la voia întâmplării.
Astăzi, în multe sporturi, organizarea bate talentul sau masa mare de selecţie, echipele unor ţări de 300.000 de locuitori luptându-se de la egal la egal cu restul lumii.
Astăzi, proiectele lui Răzvan Burleanu şi ale tinerei lui echipe sunt preluate de UEFA şi FIFA ca bune practici şi vor produce, cu siguranţă, viitoarea generaţie a echipei naţionale, dar nu mai devreme de un deceniu. Dacă vom avea mintea să sprijinim aceste proiecte, să investim în copiii de acum, atunci în viitor vom putea să avem echipă de la care să cerem rezultate constante”.