Cel mai MARE avion din lume devine AMINTIRE. S-au anunţat concedieri MASIVE. Airbus este în CĂDERE liberă

Cel mai MARE avion din lume devine AMINTIRE. S-au anunţat concedieri MASIVE. Airbus este în CĂDERE liberă

Directorul constructorului aerospaţial european spune că decizia de a renunţa la uriaşul care i-a sporit reputaţia este dureroasă. Airbus nu are suficiente comenzi pentru a susţine producţia, în ciuda eforturilor din ultimii ani, precizează conducerea.

"Consecinţa acestei decizii este că în prezent carnetul nostru de comenzi nu mai este suficient pentru a ne permite să menţinem producţia A380. În aceste condiţii livrările de A380 se vor încheia în 2021", a declarat directorul general de la Airbus, Tom Enders.

 Producătorul european de aeronave Airbus a declarat că ultimele livrări ale celor mai mari aeronave de pasageri din lume, care ar costa aproximativ 25 miliarde de dolari (19,4 miliarde de lire), vor fi efectuate în 2021, potrivit www.bbc.com

Decizia vine după ce Emirates, cel mai mare client A380, și-a anulat comanda.

Ne puteți urmări și pe Google News

A380 sa confruntat cu o concurență acerbă din partea unor aeronave mai mici și mai eficiente și nu a obținut niciodată un profit.

 

Compania aeriană din Dubai își reduce dimensiunea totală a flotei A380 de la 162 la 123.

Emirates a anunțat că va necesita livrarea a încă 14 modele A380 în următorii doi ani, dar a comandat și 70 de modele A330 și A350 mai mici ale Airbus.

"Emirates a fost un susținător ferm al modelului A380 de la începuturile sale", a declarat președintele companiilor aeriene Sheikh Ahmed bin Saeed al-Maktoum. 

"Deși suntem dezamăgiți că trebuie să renunțăm la ordinea noastră și e trist că programul nu poate fi susținut, acceptăm că aceasta este realitatea situației", a adăugat el.

Airbus a primit 463 milioane de euro pentru costurile de închidere, însă este de așteptat ca rambursarea împrumuturilor guvernamentale să poată fi retrasă pentru a ajuta la amortizarea loviturii.

Gigantul aerospațial a declarat că impactul financiar al deciziei a fost "în mare măsură încorporat" în rezultatele companiei din 2018, care au înregistrat un profit net pentru anul 2018 de 3 miliarde de euro, în creștere cu aproape 30% față de anul precedent.

Airbus a anunțat că va livra în acest an între 880 și 890 de avioane comerciale noi.

În aceste condiţii, aproximativ 200 de locuri de muncă din Marea Britanie ar putea fi amenințate de decizia respectivă.

Airbus a confirmat că speră să redistribuie un număr "semnificativ" de personal afectat altor proiecte.

Domnul Enders a spus: "Trebuie să fie evaluat. Este clar că facem o mulțime de aripi în Marea Britanie și câteva aripi pentru modelul A380.

"Sperăm că putem redistribui acolo un număr semnificativ de angajați și că vom reutiliza și infrastructura".

Airbus UK face aripile pentru o mare varietate de aeronave în Marea Britanie. Compania are aproximativ 6.000 de angajați la fabrica de aripi principale de la Broughton din Flintshire, precum și 3000 la Filton, lângă Bristol, unde sunt proiectate și sprijinite aripi.

Părți ale modelului A380 sunt fabricate în Franța, Germania, Spania și Marea Britanie, cu asamblare finală și finisare împărțită între Toulouse și Hamburg.

Când Airbus concepea modelul A380, Boeing se gândea și la planurile unui superjumbo. Dar compania americană a decis să renunțe la această idee în favoarea modelului său mai mic, mai eficient și mai performant - Dreamlander 787.

"Tendinta foarte clara a pietei este aceea de a opera aeronave pe distante lungi cu doua motoare [cum ar fi] 787 si 777 ale lui Boeing, Airbus A330 si A350", a declarat Greg Waldron, editorul Asia al companiei Flight Global.