7 semne că anvelopele mașinii tale ar trebui înlocuite

7 semne că anvelopele mașinii tale ar trebui înlocuiteSursa foto: Pexels.com/Andrea Piacquadio

Gândul că anvelopele pot reprezenta un pericol pentru mașina ta poate părea exagerat, dar realitatea este că ele sunt printre cele mai vulnerabile componente ale unui vehicul. Chiar și cele mai mici semne de uzură pot duce la accidente sau situații nedorite. De aceea, este important să observi care sunt semnele care îți spun că anvelopele tale au depășit termenul de valabilitate și că trebuie înlocuite imediat.

Cuprins

  1. Zgomote neobișnuite provenite de la anvelope
  2. Modificări ale aderenței, mai ales pe suprafețe ude
  3. Uzura neuniformă a benzii de rulare
  4. Rezistența scăzută la performanța de frânare
  5. Crăpături vizibile și tăieturi pe suprafața anvelopei
  6. Buline sau umflături neobișnuite pe laterale
  7. Probleme cu pierderea frecventă a presiunii aerului

1. Zgomote neobișnuite provenite de la anvelope

Dacă observi zgomote neobișnuite provenite de la anvelope în timpul condusului, acesta este un semnal care nu ar trebui ignorat. Astfel de sunete pot indica o serie de probleme, precum deformări ale anvelopei, uzura inegală a benzii de rulare sau chiar probleme cu echilibrul roților. Vibratile sau sunetele de bâzâit și huruit pot semnala, de asemenea, prezența unor obiecte străine încorporate în cauciuc, cum ar fi pietre sau șuruburi. Un alt motiv ar putea fi umflarea excesivă a anvelopelor, care pot duce și la un consum crescut de combustibil.

2. Modificări ale aderenței, mai ales pe suprafețe ude

Uzura benzii de rulare poate duce la pierderea capacității anvelopelor de a dispersa eficient apa, crescând riscul de acvaplanare. Aderența redusă este adesea cauzată de un profil insuficient al anvelopelor, ceea ce face dificilă menținerea tracțiunii, în special în condiții de ploaie. Asigură-te că verifici adâncimea profilului și că nu este sub limita de siguranță recomandată, care este, de obicei, de 1.6 mm. Suplimentar, inspectează dacă suprafața anvelopei prezintă uzuri neuniforme, care pot fi cauzate de probleme de aliniere sau de presiunea incorectă a aerului.

3. Uzura neuniformă a benzii de rulare

Uzura neuniforma a benzii de rulare poate fi cauzată de alinierea incorectă a roților, suspensii defecte sau presiune de aer incorectă în anvelope. Spre exemplu, uzura mai pronunțată pe marginea exterioară a benzii de rulare poate sugera că roțile sunt dezumflate, în timp ce uzura pe mijlocul benzii indică faptul că acestea sunt prea umflate. În plus, uzura cu cupe, ce apare în locuri neregulate pe suprafața anvelopei, poate semnala probleme cu suspensia. De aceea, este recomandat să verifici regulat presiunea anvelopelor și să efectuezi o aliniere a roților conform indicațiilor producătorului.

4. Rezistența scăzută la performanța de frânare

Pe măsură ce banda de rulare se tocește, anvelopele pierd capacitatea de a adera eficient la drum, ceea ce poate prelungi distanța de frânare și reduce controlul asupra vehiculului în condiții de urgență. Aceasta este o preocupare deosebită pe asfalt umed, unde o aderență scăzută poate duce la derapaje nedorite. În plus, este important să menții o presiune corectă în anvelope pentru a asigura performanțe optime la frânare. În cazul în care observi că este necesar să aplici mai multă forță pentru a frâna eficient sau dacă vehiculul tău tinde să derapeze ușor la frânare, ia în considerare schimbarea anvelopelor. Pe online, poți găsi o gamă largă de cauciucuri de vară de calitate, potrivite pentru orice tip de mașină, care îți vor oferi siguranță și performanță pe drum.

5. Crăpături vizibile și tăieturi pe suprafața anvelopei

Crăpăturile vizibile și tăieturile pe suprafața anvelopei sunt indicii clare că anvelopele tale au nevoie de atenție și, posibil, de înlocuire. Aceste imperfecțiuni sunt adesea rezultatul expunerii prelungite la condiții meteorologice extreme, precum căldura excesivă sau frigul extrem, dar pot apărea și din cauza contactului cu obiecte ascuțite pe drum. Crăpăturile pot slăbi structura anvelopei, crescând riscul de explozie în timpul condusului, în timp ce tăieturile mai adânci pot afecta integritatea internă, ceea ce duce la pierderi de aer sau chiar la defecțiuni subite.

6. Buline sau umflături neobișnuite pe laterale

Aceste deformări apar din cauza unor lovituri puternice sau a impactului cu obstacole, cum ar fi borduri sau gropi, care afectează cordonul structural al anvelopei. Prezența unor astfel de umflături indică faptul că materialul intern s-a slăbit, formând o zonă vulnerabilă riscant de explozie sub presiunea de condus. Asigură-te că efectuezi o inspecție regulată a anvelopelor pentru a identifica astfel de semnale de avertizare din timp.

7. Probleme cu pierderea frecventă a presiunii aerului

Există mai mulți factori care pot contribui la acest fenomen - deteriorarea valvei, microfisurile anvelopei sau un montaj necorespunzător pe jantă. De asemenea, obiectele mici, precum cuiele sau cioburile de sticlă, pot duce la fisuri și, implicit, la scăderea treptată a presiunii. Este esențial să monitorizezi frecvent nivelul de presiune a anvelopelor, utilizând un manometru precis. În situații de pierderi constante de aer, trebuie să verifici toate cauzele posibile și să apelezi la un specialist pentru a evalua și remedia problema.

Fiecare kilometru parcurs cu anvelopele uzate poate fi un risc pe care nu merită să ți-l asumi. Așadar, dacă ai observat oricare dintre semnele descrise, nu amâna o verificare amănunțită și o schimbare a anvelopelor. Fă acest pas pentru a te bucura de un condus mai sigur și mai eficient, fără griji, pe orice drum vei călători!

 

Ne puteți urmări și pe Google News
Recomandările noastre