Zboruri lung curier. TAROM ar putea opera CURSE pe New York şi Beijing, până la SFÂRŞITUL ANULUI
- Carmen Andrei
- 18 iulie 2017, 12:32
Ministrul Ilan Laufer şi ministrul Răzvan Cuc au decis ca unul dintre proiectele prioritare pentru economia românească este relansarea curselor lung curier spre Statele Unite ale Americii şi China.
"Unul dintre punctele importante în discuţia cu dl. Alexandru Cuc, ministrul Transporturilor, a fost relansarea curselor Tarom de Long Courier, România - USA şi România - China, un atu şi un sprijin pentru a facilita investiţiile în România. O veste foarte bună pentru mediul de afaceri! Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc mi-a confirmat că până la finalul acestui an vom avea zbor direct în SUA şi China", a scris Ilan Laufer pe pagina sa de Facebook, citat de Agerpres.
La rândul său, ministrul Transporturilor, a subliniat, pe aceeaşi reţea de socializare, că redeschiderea acestor curse va veni în sprijinul investiţiilor din România.
"Am discutat cu Ilan Laufer - Ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi antreprenoriat, proiectele de investiţii în infrastructură pe care le-am putea introduce, cât mai rapid, în regim de parteneriat public-privat. Am convenit, alături de colegul meu din Guvern, ca aceste investiţii în infrastructura vor atrage firme în ţara noastră, nu doar din Uniunea Europeană, cât şi din ţările non-UE. Îmi doresc o economie cât mai solidă, iar redeschiderea curselor Companiei Tarom de Long Curier, România-USA şi România-China va veni în sprijinul investiţiilor în ţara noastră. Discuţiile, pe care le-am avut la sediul Ministerului Transporturilor pregătesc Summitul 'Trade Winds 2017', din octombrie, de la Bucureşti, unde vor fi prezente peste 150 de firme americane de top interesate de investiţiile în România", a precizat Cuc.
De altfel, în mai, când au fost livrate Tarom două aeronave Boeing 737-800 NG, denumite "Sarmisegetusa" şi "Marea Unire", ministrul Transporturilor anunţa că până la finele anului vor veni alte două aeronave de lung curier pentru a deschide rute noi spre China şi SUA.
"Lucrurile astea trebuiau făcute de mult timp. Nu trebuia să ajungem în acest punct să redeschidem nişte relaţii extraordinar de importante - şi cu SUA şi cu China - pentru care avem cerere. Cu siguranţă se negociază. Nu venim cu aeronavele şi le ţinem la sol. Lucrurile deja sunt puse la punct de către Departamentul Comercial, astfel încât, atunci când vor veni aeronavele să şi zburăm, încărcate la un grad de cât mai mare", spunea atunci Răzvan Cuc.
Eugen Davidoiu, directorul Tarom, menţiona că vor fi obţinute şi autorizaţiile pentru zborurile în China sau SUA.
"Nu avem în acest moment autorizaţiile pentru Beijing sau SUA, pentru că este inutil să plăteşti taxă de survol atâta timp cât nu operezi, dar vor fi. Nu problema sloturilor este cea care trebuie să ne preocupe în acest moment. Sloturi găsim şi sloturi mai avem, asta este partea bună a acestei companii cu această istorie îndelungată. Problema este ca această companie să se definească, această companie să ştie ce mod de operare va avea, dacă va fi o companie naţională de tip legacy sau va fi una care va încerca să facă faţă concurenţei, care ştiţi foarte bine cum instrumentează acest lucru. După definirea acestei strategii, practic se vor stabili tipurile de aeronave (care vor urma să fie achiziţionate - n. r.)", explica el.