Vrei să faci reclamație la ANPC? Telefon deconectat sau operatori indisponibili

Vrei să faci reclamație la ANPC? Telefon deconectat sau operatori indisponibili

O bucureşteancă a avut parte de o experienţă neplăcută chiar înaintea Crăciunului. A găsit în carnea tocată bucăţi de pungă. Vânzătoarea i-a râs în nas

Cu numai câteva zile înaintea sărbătorilor, gospodinele aleargă prin toate supermarket- urile în speranţa că nu vor uita nimic şi că vor cumpăra câte puţin din fiecare pentru masa de Crăciun. Sentimentul acela de a avea de toate începând de la prăjituri, legume, fructe până la sucuri, băuturi şi tort aduce un dram de fericire în sânul familiilor. Aşa a făcut şi o mamă din cartierul bucureştean Dristor.

Pentru a evita aglomeraţia din supermarket, femeia a decis, în ultimul moment, să meargă la cel mai apropiat magazin din cartier. Dar nu la unul oarecare, ci la unul cu renume. Şi-a luat copila de mână şi, împreună, au mers să ia carne pentru sarmale.

Mămica i-a cerut vânzătoarei să îi toace două kilograme de carne. Aceasta a luat halca din galantar şi în câteva minute cele două erau deja în drum spre casă. Când a pus carnea la gătit a observat în compoziţie bucăţi de plastic. Şi-a dat seama că era pungă. S-a întors cu marfa la magazin pentru a cere explicaţii, dar s-a lovit de vânzătoarea iritată. „I-am spus ce am găsit în carne şi mi-a zis că nu are ce să îmi facă pentru că are bulion în ea. Am întrebat-o dacă nu avea bulion, ce făcea cu ea. O punea la vânzare? S-a uitat urât la mine şi mi-a spus că să vin în altă zi şi să vorbesc cu şeful magazinului“, ne-a spus femeia care a depus reclamaţie telefonic şi care a fost nevoită să caute un alt magazin. Pe site-ul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) există un număr la care să sunaţi pentru a face reclamaţii. Acesta este 021.9551. Am încercat şi noi de mai multe ori ca să vedem care este procedura. O perioadă lungă a fost deconectat. După mai multe insistenţe, spre seară, robotul a răspuns şi ne-a pus în aşteptare, pentru că operatorii erau ocupaţi. Până la închiderea ediţiei nu am reuşit să intrăm în legătură cu niciunul.

În cazul în care ajungeţi într-o situaţie similară, atunci aveţi dreptul să depuneţi, personal, o reclamaţie la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor în funcţie de raza teritorială în care vă aflaţi. Trebuie să mai ştiţi şi faptul că este nevoie să prezentaţi probe, apoi să ştiţi datele comerciantului şi, nu în ultimul rând, să deţineţi bonul fiscal.

„Îmi cer scuze, vă sun mai târziu!“

Fostul consilier local de la Sectorul 2 şi omul care a candidat din partea UNPR la Primăria Sectorului 5, Paul Silviu Anghel (foto), este șeful Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului. În disperare de cauză, pentru că nu ştia care sunt paşii şi ce trebuia să facă pentru a depune reclamaţie împotriva conducerii magazinului, femeia, care avea numărul de mobil al directorului, a încercat să îl sune. Culmea, i-a şi răspuns, Numai că, aflat într-o întâlnire, Paul Anghel s-a scuzat şi i-a spus acesteia că „revine în câteva minute“. A trecut şi Crăciunul, şi Revelionul, iar telefonul înapoi nu l-a mai primit înapoi. Potrivit declaraţiei sale de avere, directorul de la ANPC deţine, în Tulcea, 46.000 de mp de teren agricol şi 5.000 mp intravilan, iar în Teleorman, 22.000 mp tot agricol. Are un apartament de 300 mp în Bucureşti şi spaţii comerciale de 55 mp. În perioada 2000-2007 a dobândit artă plastică şi bijuterii în valoare de 15.000 de euro. Din salariul de director la ANPC are un venit anual de 38.460 de lei, 600 de lei de la Loteria Română, 5196 lei de la Metrom SA/Braşov şi 2.866 lei ca membru într-un consiliu de administraţie.