Un milion de euro, daţi pe hârtii. O promisiune a politiceniilor de 20 ani este adusă din nou în actualitate

Un milion de euro, daţi pe hârtii. O promisiune a politiceniilor de 20 ani este adusă din nou în actualitate

CNAIR SĂ a transmis Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, Documentaţia de Atribuire pentu execuţia unui Proiect care cuprinde Podul suspendat peste Dunăre, în zona Brăila. După obţinerea validării, CNAIR SĂ urmează să publice Anunţul de Participare pentru lansarea licitaţiei publice. Conform CNAIR, în toţi aceşti ani, compania a cheltuit doar pentru documentaţie peste trei milioane şi jumătate de lei.

Lungimea totală a Proiectului este de 23,413 km şi cuprinde două secţiuni: drumul principal Brăila - Jijila, cu o lungime 19,095 km şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin, în lungime de 4,328 km.

Podul suspendat peste Dunăre, structura principala din cadrul Proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală. La această se adaugă două deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea. Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel puţin 38 m de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării, astfel încât să fie îndeplinite criteriile de navigaţie fluvială. Conform studiului de fezabilitate, valoarea totală a investiţiei depăşeşte 2 miliarde de lei, fără TVA.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, fostul CNADNR, a anunţat că în curând va începe licitaţia pentru construirea podului mult aşteptat.

Malul dinspre judeţul Tulcea pare să fie la o aruncătură de bat. Construirea acestui pod, însă, ar schimbă cu totul dinamică economică a regiunii. Puţini mai cred, însă, că acest pod va fi cu adevărat construit, pentru că a tot fost pomenit în campaniile electorale din 1990 încoace.

Planurile măreţe au inclus până anul trecut şi un tunel de traversare a fluviului, în dreptul oraşului Galaţi. Singurul mijloc de transport care face de zeci de ani legătură între Galaţi şi Tulcea sau între Brăila şi Tulcea este bacul. La fel se întâmplă şi la Ostrov, care este legat de Călăraşi doar printr-un feribot, şi, dacă vreţi, din Brăila în Insula Mare a Brăilei.