Editura Evenimentul si Capital

„REGII NĂMEŢILOR” fac MUNŢI de BANI din CODUL ROŞU. Dezsăpezirea unui kilometru de autostradă sau drum naţional costă ENORM | INVESTIGAŢIE

Deszăpezirea este o afacere foarte banoasa.
Autor: | | 10 Comentarii | 3151 Vizualizari

O parte dintre firmele care fac deszăpezirea în cele opt județe vizate de ninsori au în spate personaje controversate. Opt județe sunt sub cod portocaliu de ninsori, viscol, precipitaţii mixte şi polei, valabil până astăzi la ora 20.00. Directorul Administraţiei Naţionale de Meteorologie, Ion Sandu, a declarat ieri că este posibil ca ANM să emită cod roşu pentru anumite zone din județele Buzău, Ialomița, Brăila și Vrancea.

Traficul rutier se desfăşura duminică seară în condiţii de ninsoare pe mai multe drumuri naţionale şi europene din judeţele Arad, Alba, Hunedoara, Timiş, Caraş-Severin, Gorj, Vâlcea şi Mehedinţi, inclusiv pe tronsoane ale autostrăzii A1. Traficul rutier a fost oprit pe DJ 582E, sectorul Prislop- Semenic (Caraș Severin).

Prețuri piperate

„Evenimentul zilei” a trecut în revistă care sunt firmele care fac deszăpeziri în județele afectate. Asta în condițiile în care costurile unui kilometru de drum deszăpezit în România sunt aproape duble față de costurile din nordul Europei.

Astfel, costul mediu cu deszăpezirea unui kilometru de autostradă sau drum naţional în România a crescut, în ultimii cinci ani, de la 1.180 euro pe kilometru la aproape 3.000 de euro. Cel mai mare preț a fost întregistrat în anul 2011, când un kilometru de drum deszăpezit a costat 5.900 de euro

Buzău

Pentru drumurile naționale și europene, CNADNR a semnat contractul de deszăpezire cu asocierea Mecan Construct – Via Carpatica Consult – Selina SRL. Asocierea este condusă de Mecan Construct, firmă controlată, potrivit presei locale, de fostul consilier județean social-democrat Dumitru Dobrică. Pentru drumurile județene, CJ Buzău a semnat, la jumătatea lunii noiembrie, contractele de deszăpezire și întreținere pentru drumurile pe care le are în administrare, pentru cele cinci sectoare în care este împărțit județul. Cel mai valoros contract, în valoare de 4,384 milioane lei, pentru zona Buzău, a fost atribuit firmei Gecotrans Construcții Civile. Firma îi aparține, potrivit „Opiniei de Buzău”, omului de afaceri Cristinel George Pascu, un apropiat al președintelui CJ, Cristinel Bîgiu, și al primarului Constantin Boșcodeală. Pentru zonele Șețu și Pogoanele, contractele i-au revenit firmei Mecan Construct, care se ocupă și de drumurile naționale din județ, sumele puse la bătaie fiind de 2,97 milioane de lei, respectiv 1,5 milioane de lei. De drumurile județene din zona Râmnicu- Sărat se va ocupa aceeași firmă din 2013, Nikost Impex, pentru o sumă de 2,6 milioane de lei. De zona Vintilă Vodă se va ocupa societatea Conferic, pentru suma de 2,191 milioane de lei.

Dâmbovița

Potrivit paginii oficiale a CNADNR, deszăpezirea drumurilor naționale din Dâmbovița a fost încredințată firmei „Societatea de Construcții Drumuri și Autostrăzi” București. Societatea este responsabilă de deszăpezirea drumurilor naționale din Dambovița: DN61, DN7, DN72 si DN72 A. Firma a fost înființată în 2013 de surorile Salanță (Loredana și Cosmina) cunoscute manechine din lumea modei. Loredana este fosta ,,Miss World Romania” 2009 și caștigătoarea titlului de ,,Top Model of the World”, în 2011, iar contractul de deszăpezire valorează 9,73 milioane de lei. Presa a relatat că firma ar fi controlată, în realitate, de către „Regele Asfaltului” Nelu Iordache.

Galați

Pentru drumurile naționale, CNADNR semnase un acord cadru cu Florconstruct Suceava, firmă al cărei patron, Vasile Florea, este prezentată în presa locală ca apropiată primarului urbei, Ion Lungu. Ninsorile căzute iarna trecută i-au copleșit pe cei de la Florconstruct - drumurile au fost impracticabile zile întregi, spre nemulțumirea atât a cetățenilor, cât și a autorităților. Florea este cercetat de DNA pentru evaziune fiscală și folosire sau prezentare de documente ori declarații false ori incomplete, ce au avut ca rezultat obținerea, pe nedrept, de fonduri europene. Ca urmare, CNADNR este pregătită să intervină cu mijloace proprii și a pregătit trei baze de deszăpezire (Tecuci, Traian și Foltești) și un punct de sprijin (Galați), iar aceasta va interveni pentru deszăpezire cu utilajele proprii sau închiriate. Drumurile județene vor fi deszăpezite în iarna 2014-2015 de către asocierea dintre Vega ‚ 93 și Lemacons SRL. Vega ‚ 93 se află în insolvență, dar susține că își va putea onora contractul, iar cea mai mare parte a utilajelor se află deja în cele patru baze permanente de deszăpezire.

Vrancea

Deszăpezirea drumurilor naționale din Vrancea va fi realizată cu utilaje închiriate de la Florconstruct Suceava, dar și cu utilajele proprii ale Secției de Drumuri Naționale (SDN) Focșani. Peste o sută de utilaje ar trebui să poată interveni pe drumurile naționale și județene. 57 utilaje sunt repartizate pentru lucrările de deszăpezire pe cei 508 kilometri de drumuri naționale din Vrancea, iar pe drumurile județene vor interveni 47 de utilaje. La acestea se vor adăuga și utilajele de la Botoșani. Drumurile județene vor fi deszăpezite în iarna 2014-2015 de către asocierea dintre Vega ‚93 și Lemacons SRL. Vega ‚ 93 se află în insolvență, dar susține că își va putea onora contractul, iar cea mai mare parte a utilajelor se află deja în cele patru baze permanente de deszăpezire. Șeful Secției Drumuri Naționale Botoșani, Viorel Zacrețchi, l-a informat, ieri, pe prefectul județului că a primit o solicitare din partea CNADNR să trimită utilaje de deszăpezire cu lamă și răspânditor de materiale antiderapante în județele Galați și Vrancea.

Prahova

Deszăpezirea drumurilor naționale și europene din județul Prahova a fost încredințată Rebelis Construcții SRL din Câmpina, aceeași firmă primind, de la Consiliul Județean, contractele pentru deszăpezirea a 11 dintre cele 12 sectoare de drumuri județene. Excepție face sectorul 6, din zona comunei Călugăreni, unde deszăpezește societatea Strabenbau Logistics SRL Ploiești.

Firma Rebelis a pus monopol în ultimii ani pe contractele din județ, scrie Observatorulph. ro, și este controlată de omul de afaceri Marius Bucur, fratele fostului secretar general al Inspectoratului de stat în Construcții în guvernarea PDL, Marian Bucur. Aceeași publicație menționează că, în timp ce multe dintre drumurile județene nu au fost curățate de zăpadă corespunzător, profitul firmei care a pus monopol pe deszăpezire în Prahova crește de la un an la altul.

Pagina 1 din 2



Stirile zilei

Alte articole din categoria: EVZ Special

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro
Loading...

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI

Articole salvate