Editura Evenimentul si Capital

România, pe locul 3 în Europa la abandon școlar. Colegiul Lazăr din București caută soluții!

Autor: | | 0 Comentarii | 158 Vizualizari

Potrivit studiului „Populația școlară a României în 2016” realizat de Institutul Național de Statistică, un sfert din populația cu vârstă preșcolară și școlară de la nivelul anului 2014-2015 nu a fost prins în sistemul național de educație. În prezent, procentul este de 18,5%, procent care situează țara noastră pe locul 3 în Europa, după Malta (19,6%) și Spania (19%). Această realitate este cu atât mai îngrijorătoare cu cât procentul înregistrat de România este în creștere din 2006 și până în 2016 (de la 17,9% la 18,5%), în timp ce obiectivul Strategiei Europa 2020 este de a reduce rata abandonului școlar timpuriu în UE sub 10% până în 2020.

Succesul viitorilor copii, condiționat de educația din școală

Printr-un proiect european, Enable, al doilea cel mai performant liceu din București, Colegiul Național ,,Gheorghe Lazăr” caută soluții și instrumente concrete pentru combaterea acestui fenomen în creștere. Experiența acumulată în derularea proiectului și materialele finale ale acestuia vor fi, ulterior, distribuite – prin parteneriate și schimburi de experiență – unităților școlare afectate direct de acest fenomen. Echipa de proiect, coordonată de dir. adj. Ionela Nina Neagoe, susține ideea potrivit căreia succesul viitor al copiilor, indiferent de mediul în care trăiesc, este foarte mult condiționat de educația primită la școală, de formarea de abilități și competențe aplicate pe realitățile socio-profesionale și încurajează exemplele de bune practici, pe care parteneriatele europene le pot oferi.

Parteneri din patru țări

Partenerii proiectului, opt la număr, provin din patru țări europene și sunt reprezentanți ai sistemelor educaționale naționale, dar și asociații organizaționale de dezvoltare a resurselor umane și organizații de formare în domeniul TIC. Cu excepția României, care înregistrează în continuare procente îngrijorătoare ale abandonului școlar timpuriu țările implicate în proiect provin din zona statelor care fie au atins obiectivul Strategiei Europa 2020 – Italia, Lituania -, fie sunt foarte aproapeSuedia. Așadar, partenerii din proiect sunt: Liceul Federico Caffè - Roma, Italia, E-CO E-Learning Studio – Roma, Italia, EFFEBI - Finance & Banking - Asociația pentru Dezvoltare Organizațională și Resurse Umane – Roma, Italia, USR Lazio - Departamentul Educațional al Regiunii Lazio - Italia, FolkUniversitetet – Suedia, Școala Kauno Simono Daukantas – Lituania, Kaunas Science and Technology Park – Lituania și Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” – București, România.

25 de elevi români vor testa noile metode

Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Educaţie

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK

Articole salvate