RAPORTUL cu privire la dispariţia zborului MH370. MISTERUL continuă. Ce conţin cele 5 pagini

RAPORTUL cu privire la dispariţia zborului MH370. MISTERUL continuă. Ce conţin cele 5 pagini

Raportul preliminar cu privire la zborul MH370 al Malaysia Airlines a fost publicat joi, recunoscându-se ritmul lent al răspunsului autorităţilor la 8 martie, când avionul cu 239 de persoane la bord a dispărut în mod misterios.

Documentul care are cinci pagini şi este datat 9 aprilie a fost trimis anterior Organizaţiei Internaţionale a Aviaţiei Civile (OIAC). Acesta nu conţine nicio revelaţie esenţială în legătură cu ce s-a întâmplat în urmă cu aproximativ două luni cu acest avion Boeing al Malaysia Airlines, plecat din Kuala Lumpur către Beijing, înainte de a dispărea, probabil în timp ce survola Oceanul Indian.

Cu degetul

Scurtul raport este însoţit de o înregistrare audio cu discuţia dintre membrii echipajului din carlinga avionului şi controlorii de trafic aerian, precum şi documente aparţinând companiei. "La mai mult de o lună de la plecarea avionului de pe aeroportul internaţional din Kuala Lumpur, încă nu se ştie unde se află acesta", afirmă textul, care a fost trimis pe e-mail presei.

Ne puteți urmări și pe Google News

Pentru prima dată, raportul oficial arată cu degetul înspre ritmul lent de reacţie al autorităţilor, deoarece precizează că s-au scurs patru ore între momentul în care s-a constatat dispariţia avionului, în jurul orei locale 01.38 şi momentul în care alerta a fost lansată oficial.

În plus, forţele aeriene au anunţat oficial abia după opt ore autorităţile civile că au reperat pe radare un avion despre care credeau că ar putea fi Boeingul ce efectua zborul MH370 şi care se întorsese către spaţiul aerian al Malaysiei şi se îndrepta către Oceanul Indian. Documentul dat publicităţii joi include un rezumat al discuţiilor dintre compania aeriană naţională şi controlorii aerieni mai degrabă stupefiaţi din Malaysia, Vietnam şi Cambodgia pentru a încerca să stabilească ce s-a întâmplat cu acest avion după ce a dispărut de pe radare deasupra sudului Mării Chinei, la ora locală 01.21.

În aşteptare

OIAC cere în general un raport în 30 de zile după un accident aerian, iar autorităţile malaysiene au confirmat că l-au predat la timp. Dar a fost nevoie de o aşteptare de trei săptămâni pentru ca acesta să fie dat publicităţii.

Malaysia continuă investigaţiile cu privire la soarta avionului. Şi potrivit unora dinhtre analizele occidentale, misterul persistă. Documentul publicat joi nu conţine nicio informaţie provenind dintr-o anchetă specifică a poliţiei malaysiene pentru a stabili dacă ar putea fi vorba despre un act de terorism. Unele rude ale pasagerilor zborului au acuzat Guvernul şi compania aeriană de incompetenţă şi pentru că au refuzat să divulge informaţii, ceea ce autorităţile au negat. În plus, compania Malaysia Airlines, care a oferit găzduire la hotel membrilor familiilor pasagerilor, în general din Malaysia şi China, pentru a-i ţine la curent cu ancheta, a anunţat joi că va înceta să finanţeze centrele de asistenţă începând cu 7 mai.