Privații contrazic CNADNR: În 2014, vor putea fi construiți 60 de km de autostradă, nu 100

Privații contrazic CNADNR: În 2014, vor putea fi construiți 60 de km de autostradă, nu 100

Anul acesta ar putea fi finalizați 60 de noi km de autostradă în România și nu 100, cum estimau oficialii CNADNR.

„Ne aşteptăm ca acele contracte în curs de desfăşurare, care au termen de finalizare în acest an să fie realizate. Aceasta înseamnă că aproximativ 60 de kilometri de autostradă vor fi finalizaţi în acest an. Ţinta autorităţilor de a construi 2.440 km până în 2020 s-ar putea realiza dacă fondurile necesare vor fi asigurate iar suportul Guvernului român în vederea realizării acestor invesţii este constant”, au spus reprezentanţii grupului american Louis Berger, companie de consultanţă în domeniul ingineriei, citați de Agerpres.

Aceştia susţin că timpul necesar pentru a construi o autostradă depinde de foarte mulţi factori, din care cei mai importanţi sunt lungimea secţiunii, structura solului şi a subsolului, resursele implicate de contractant şi dacă autoritatea contractantă are bani să plătească lucrările efectuate.

„Din experienţa noastră, pentru un antreprenor bun, plătit în timp, construirea unei secţiuni de 20 kilometri de autostradă într-o zonă plană şi stare bună a solului, în condiţii meteorologice normale, ar putea dura doi ani, iar în unele cazuri se pot construi chiar şi 50 de km în aceeaşi perioadă de timp”, potrivit reprezentanţilor Louis Berger.

Ne puteți urmări și pe Google News

Astfel, ţinta de 2.440 kilometri construiţi până în 2020 ar fi realizabilă dacă fondurile vor fi asigurate iar contractarea de lucrări de construcţie ar avea un ritm mai alert.

În ceea ce priveşte utilizarea parteneriatului public privat (PPP) în realizarea de autostrăzi, oficialii Louis Berger susţin că în general, prin acesta se urmăreşte îmbunătăţirea calităţii în construirea, întreţinerea şi exploatarea unei autostrăzi, astfel încât să se ajungă la îmbunătăţirea costurilor ciclului de viaţă, dar atrage atenţia că implicarea băncilor în finanţarea proiectului poate dura mai mult timp decât se estima iniţial.

În urmă cu două zile, Horia Nicolae, director Pregătiri Proiecte în cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNANDR), estima că, în acest an, vor fi finalizaţi până la 100 de kilometri de noi autostrăzi, respectiv lotul 1 tronsonul Nădlac-Arad, lotul 3 al autostrăzii Orăştie-Sibiu. Oficialul a ami precizat că se încearcă finalizarea tronsonului Timişoara-Lugoj (lotul 2) şi a lotului 2 din tronsonul Nădlac-Arad.