Primul drum din taxa de 7 eurocenți se face pe banii constructorului

Primul drum din taxa de 7 eurocenți se face pe banii constructorului

Pe tronsonul Nădășel – Gilău, care face parte din Autostrada Transilvania, se lucrează în ritm alert, dar finanțarea de la stat a întârziat să apară.

Atât prin vocea ministrului Transporturilor, Ioan Rus, cât și prin cea a premierului Victor Ponta, Guvernul promovează intens primul proiect finanțat din taxa de 7 eurocenți pe combustibili, introdusă în acest an. „Din taxa de 7 eurocenți finanțăm începerea lucrărilor la Nădășel- Sibiu”, spunea zilele trecute Ioan Rus, care nu era însă foarte sigur de banii colectați din taxă. Tronsonul face parte din Autostrada Transilvania. Numai că, deși autoritățile spun că au alocat fonduri pentru acest segment, în teritoriu lucrurile stau altfel.

La ultima vizită pe șantier a premierului Victor Ponta, șeful Spedition UMB, compania care realizează lucrările, s-a plâns de faptul că de la bugetul statului nu a primit niciun un leu pentru lucrările executate şi că „tot ce se vede pe şantier, toate costurile sunt suportate din conturile societăţii”.

Ar putea fi gata înainte de termen

Deși au fost finanțate până acum în mare parte din veniturile constructorului, lucrările sunt totuși în stadiu înaintat. Firma lui Dorinel Umbrărescu, Spedition UMB SRL, lucrează în ritm alert, iar lucrările ar putea fi finalizate cu câteva luni mai repede decât data estimată, şase aprilie 2016. „Au început lucrările în septembrie, și deja au excavat două milioane de metri cubi, dintr-un total de aproape cinci milioane de metri cubi. Dacă se continuă în ritmul ăsta, lucrările vor fi gata mult mai repede decât data estimată. În afară de excavaţii, acum se lucrează intens şi la pilonii care vor susţine viaductele şi podurile care sunt proiectate, în total şase viaducte, cinci pasaje de trecere şi 13 podeţe”, susţine un oficial al CNADNR.

Investiție de 260 de milioane de lei

Valoarea proiectului este de 258,19 milioane lei, costul fiind suportat integral de la bugetul de

Lucrările au început în data de 7 aprilie 2014 şi trebuie să se termine în aprilie 2016. În primele luni, constructorul s-a ocupat de proiectarea tronsonului de autostradă, lucrările efective fiind demarate la începutul lunii septembrie Ieri, patronul Spedition UMB, Dorinel Umbrărescu, nu a putut fi contactat.