Aproape un sfert din totalul anunţurilor de vânzări auto second hand din România sunt postate de către samsarii de maşini.
Doar 20% sunt de la dealeri, reiese dintr-un studiu de specialitate, informează Agerpres.
Conform portalului VeziCatFace.ro, dintre cele 100.000 de anunţuri de vânzare pentru maşini second hand postate în ultimul an, doar 37% aparţin vânzătorilor privaţi.
Circa 24% aparţin samsarilor, 20% dealerilor, iar 19% categoriei de vânzători privaţi care vând două maşini pe an.
Cele mai multe anunţuri de vânzare sunt postate de către cei care vând cel puţin trei maşini pe an, categorie care nu însumează mai mult de 10% din total vânzători unici.
În topul mărcilor vândute de către privaţi vs samsari vs dealeri, Volkswagen şi Opel sunt pe primele două locuri în topul anunţurilor de maşini second hand din România, indiferent de tipul de vânzător.
În acelaşi timp, în ierarhia modelelor auto rulate comercializate de către privaţi, dealeri şi samsari conduc tot Volkswagen şi Opel, cu modelele Golf, respectiv Astra.