Ministrul Educației Adrian Curaj se declară bucuros de reacția societății românești în problema orelor de istorie, de latină și de limba română.

Ministrul Educației Adrian Curaj se declară bucuros de reacția societății  românești în problema orelor de istorie, de latină și de limba română.

Ministrul Educaţiei Adrian Curaj a reacționat la apelul celor 500 de intelectuali români, care au cerut să nu se renunțe la ideea de a reduce numprul de ore de istorie și de limba română sau de renunțarea definitivă la orele de latină în gimnaziu.

Ministrul Educaţiei Adrian Curaj a reacționat la apelul celor 500 de intelectuali români, care au cerut să nu se renunțe la ideea de a reduce numprul de ore de istorie și de limba română sau de renunțarea definitivă la orele de latină în gimnaziu.

 „Procesul de elaborare a planului-cadru pentru învăţământul gimnazial este în derulare, termenul asumat pentru adoptarea acestuia prin ordin de ministru fiind sfârşitul lunii februarie. Până în acest moment nu a fost luată o decizie anume, iar dezbaterea pentru găsirea celor mai bune soluţii continuă”, se arată în comunicatul Ministerului Educației.

„Propunerile de plan-cadru pentru clasele V-VIII au generat o vie dezbatere publică, ceea ce mă bucură foarte mult, pentru că arată interes şi preocupare în societate. Aceasta a fost şi ideea cu care am pornit la drum, aceea de a fi deschişi, transparenţi, de a dezbate şi de a-i asculta pe toţi cei implicaţi şi interesaţi de subiect. Am primit 18.000 de opinii prin chestionarul online, iar acestora li se adaugă cele formulate în cadrul dezbaterilor judeţene, precum şi cele expuse de grupul consultativ pe care l-am înfiinţat în decembrie 2015”, spune ministrul Educaţiei Adrian Curaj.

Ministrul Educaţiei mai spune că nu a fost adoptată nicio decizie în privinţa orelor de limba română, istorie sau limba latină, aşa cum s-a vehiculat în spaţiul public. „Avem nevoie de stabilitate în domenii-cheie, cum este, de exemplu, istoria naţională, dar şi de inovare şi tehnologii noi în educaţie. În mod cert, numărul de ore dedicat unei discipline este important, însă pentru această fază a dezbaterii este la fel de util să discutăm şi despre ce vrem să se întâmple în acele ore, despre instrumente şi metode de predare inovative, despre atractivitatea materiei, despre ce cunoştinţe şi competenţe vrem să obţină elevii. Dezbaterea centrată exclusiv pe aspecte cantitative este contraproductivă. Cea mai buna soluţie nu poate veni decât din dialog, prin urmare invitaţia de a participa argumentat la această consultare este în continuare deschisă”, a subliniat ministrul Adrian Curaj.

Astfel că, marţi, 16 februarie, la Biblioteca Centrală Universitară „Carol I” din Bucureşti, Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice va organiza o dezbatere „în care vor fi discutate opţiunile cristalizate în procesul de consultare care a avut loc până acum”.