Ioan Rus le promite românilor că în MAXIM trei ani vor circula pe autostrăzi lungi de câteva sute de kilometri

Ioan Rus le promite românilor că în MAXIM trei ani vor circula pe autostrăzi lungi de câteva sute de kilometri

Ministrul Transporturilor Ioan Rus a declarat la Cluj Napoca că autostrada de la Sibiu la Nădlac va fi dată în folosință cel mai târziu la finele anului 2016, în timp ce pe autostrada Transilvania, de la Cluj la Borș se va putea circula la finele anului 2017, începutul anului 2018.

Oficialul de la transporturi mai susține că în prezent există o mare problemă în legătură cu societățile comerciale care participă la licitații și apoi se pun pe contestații. ”Până în luna iunie, Guvernul s-a angajat să modifice legislația în acest domeniu. Un exemplu este centura orașului Bacău. Licitația a fost acum doi ani iar de atunci, abia în aceste zile s-a dat o sentință că firma care a câștigat licitația se poate apuca de treabă. Numai că banii pentru acest proiect, să zicem 100 de milioane de lei puteau fi trași doar până în acest an. Mai pot trage zece la sută în timp ce restul de bani vor fi pierduți”, a spus Rus.

Mult pomenitul masterplan în domeniul transporturilor va fi adoptat cel mai târziu la finele lunii mai, a mai spus Rus. În prezent, există unele aspecte care trebuit puse în concordanță de specialiștii Ministerului Transporturilor și de cei ai Comisiei Europene. ”E normal ca partenerul care contribuie cu bani să pună și întrebări. Aceste discuții se referă la prioritizarea proiectelor și la disponbilitatea financiară a României de a contribui cu bani la aceste proiecte. Am explicat și cred că lucrurile au fost înțelese. În prezent, exist șapte miliarde de euro de la bugetul de stat, contribuție a României pentru diferite proiecte de infrastructură”, a spus Ioan Rus.

Proiecte noi dar totuși vechi

Întrebat despre prioritățile proiectelor de infrastructură rutieră din noul master plan, ministrul Transporturilor a spus că prioritare sunt construcția autostrăzilor dintre Pitești și Sibiu și Comarnic-Brașov, continuarea lucrărilor la autostrada dintre Sibiu și Nădlac și la sectoarele de la Autostrada Transilvania. Rus a mai pomenit și de proiectele unor autostrăzi pe hârtie, Iași – Târgu Mureș respectiv Pitești – Craiova. ”Pe lângă acestea mai sunt niște probleme mai mici care rezolvă problemele mai mari, până la finalizarea acestor mari proiecte de infrastructură, cum ar fi lățirea drumului național care trece prin Valea Oltului la trei benzi, construirea unui drum național nou care să facă legătură între Comarnic și Brașov, undeva pe la Valea Doftanei și altele”, a maispus Ioan Rus.

Viziunea optimistă a ministrului Transporturilor în ceea ce privește autostrada Transilvania îi fac pe unii specialiști să susțină că realizarea acesteia este practic imposibilă într-un termen atât de scurt. ”Pe tronsonul de 77 de kilometri dintre Mihăiești și Suplacu de Barcău nu există nici proiectul făcut. Doar la partea de avizare acest tronson va sta câțiva ani”, a spus un specialist.

Infrastructura feroviară are nevoie de 1.1 miliarde de euro

Ministrul Transporturilor a precizat că infrastructura feroviară este praf și că de mai bine de 25 de ani nu s-a mai investit un leu. ”Acum este nevoie de 1.1 miliarde de euro pentru a o aduce la nivelul anului 1990. Și dacă am băga banii aceștia tot nu se va vedea nimic. În doi ani sper ca între Cluj și București să se circule cu peste 160 de km/h. Sunt sectoare unde se lucrează”, a spus Rus.