Editura Evenimentul si Capital

DRUMURILE DIN JUDEȚUL GIURGIU, O GAURĂ NEASFALTATĂ CARE A ÎNGHIȚIT MILIOANE DE EURO. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, era consilier județean în anii în care „Regele asfaltului” încasa sume uriașe

Așa arată DJ 504, care ar fi trebuit să asigure legătura cu județul Teleorman
Autor: | | 17 Comentarii | 5143 Vizualizari

Actualul ministru al Transporturilor a fost consilier județean la Giurgiu, în perioada în care sume uriașe erau plătite de pomană firmelor lui Nelu Iordache. Răzvan Cuc a fost la un pas să devină administratorul public al județului

Județul Giurgiu apare în toate statisticile din ultimii ani ca fiind unul dintre cele mai sărace județe din România. În actualul guvern, probabil ca urmare a competențelor profesionale arătate la nivel județean, doi politicieni giurgiuveni au devenit miniștri.



Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, unul dintre ei, a intrat în politică în 2012 și a devenit consilier județean din partea partidului PPDD. În 2012, ca și în 2016 când a candidat din partea PSD, ministrul spunea că „în politică trebuie să intri cu o anumită pregătire profesională pentru a nu deveni ridicol într-o zi în faţa publicului şi totodată să ai un pic de cheag, o minimă condiţie materială ceea ce nu te face vulnerabil şi tefereşte de a deveni dependent de persoane şi grupuri de interese”. În ciuda declarațiilor populiste, în timp ce era consilier județean în Giurgiu, s-au aruncat zeci de milioane de euro sub pretextul că vor să modernizeze trei drumuri județene. În vara anului trecut a fost propus să devină administrator public al județului pentru a gestiona mai bine banii din Giurgiu. Nu a fost numit. Între timp a ajuns deputat din partea PSD și, mai nou, ministru al Transporturilor, după ce în 2015 a fost demis de Dacian Cioloș din funcția de secretar de stat la același minister.


FOTO: Zeci de milioane de euro pentru un drum închis circulației


În timpul mandatului său de consilier, la Consiliul Județean Giurgiu s-au cheltuit și pierdut în același timp bani europeni, ba mai mult s-au împrumutat bani de la bănci comerciale care practică dobânzi destul de mari pentru a alimenta conturile unor firme care au aparținut sau au fost controlate de celebrul miliardar Nelu Iordache.

Primul tun Romstrade de peste două zeci de milioane de euro

Proiectul Consiliului Judetean Giurgiu a demarat în 2011, cu lucrările de reabilitare a DJ 411: Limită județul Călărași – Hotarele – Isvoarele – Teiușu – Mironești – Comana- Budeni-Brănistari – Călugăreni – Crânguri – Singureni- Iepurești – Bulbucata – Podul- Domnei– Clejani. Licitația a fost câștigată de vestita firmă Romstrade a giurgiuveanului Nelu Iordache, un adevărat fiu iubit al mai-marilor județului de la acel moment care a primit „doar” 110 milioane de lei pentru a reabilita puțin mai mult de patruzeci de kilometri de drum județean. Între timp, „Regele asfaltatorilor” din România a ajuns în arest în 2012 și firma Romstrade a intrat în insolvență, cu datorii de câteva miliarde de euro. Banii europeni au fost stopați și Consiliul Județean Giurgiu, în 2015, a decis că trebuie să facă un credit bancar în valoare de zece milioane de lei pentru a plăti în continuare constructorul care nici acum nu a terminat lucrările, iar firma nu mai există. Trebuie recunoscut faptul că lucrările la acest drum sunt mai avansate față de celelate din județ. Oamenii sunt mulțumiți că s-a turnat întreg covorul asfaltic de 46 de kilometri. Lipsesc, însă, în anumite comune șanțurile, trotuarele, podețele de acces în curți, iar asfaltul a început deja să se strice pe alocuri, deși aceste lucrări sunt plătite.

Neputință

Consiliul Județean Giurgiu pare epuizat în ceea ce privește lupta pentru recuperarea prejudiciilor create de constructorii drumurilor județene. Fostul președinte al CJ Giurgiu, Vasile Mustățea, a declarat într-o ședință că Romstrade și firmele partenere au înțeles greșit atitudinea lui: „Buna înțelegere de care am dat dovadă a fost luată drept prostie”. Între timp, Consiliul Județean Giurgiu pare să reprezinte un pericol și pentru sănătatea giurgiuvenilor, nu doar pentru buzunarele lor. Clădirea în care se află CJ și Prefectura Giurgiu se dezmembrează la propriu, iar conducătorii au scris mare: „Pericol, cad plăci de marmură”.



Anchetă

În ultimele șase luni, Consiliul Județean Giurgiu a făcut mai multe plângeri penale împotriva constructorilor de drumuri pentru a încerca să recupereze prejudiciile. Pe lângă banii europeni pierduți, giurgiuveni sunt obligați să plătească și creditele luate de la bănci comerciale cu dobândă destul de mare. DNA a ridicat încă de anul trecut mii de documente de la CJ Giurgiu în ceea ce privește construcția mai multor drumuri județene.


FOTO: DJ603 este un drum mai mult pentru tractoare



Investitor cipriot strategic, cu sediul fi rmei la Romstrade

Deși aflat în arest, Nelu Iordache a reușit, prin interpuși, să mai pună mâna pe câteva contracte pentru a continua construcția altor drumuri județene în Giurgiu. Sau, mai corect spus, pentru a încasa alte sute de milioane de lei pentru a începe câteva șantiere. În timp ce procurorii anchetau afacerile Romstrade, în același sediu era înființată o altă firmă denumită Ostmarine Construct SRL. Un cipriot misterios, Andreas Gheorghiu, reprezentantul companiei, a devenit partenerul Consiliului Județean Giurgiu și împreună cu fostul președinte al CJ, Vasile Mustățea, în vara lui 2014, au semnat contractul de începere a lucrărilor de reabilitare și modernizare a Drumului Județean 603, ce face legătura între Naipu și Comana. Ei declarau că „Firma OSTMARINE CONSTRUCT și asociatul său, Schelter Construct SRL, vor aduce specialiștii lor din Cipru, iar cea mai mare parte din forța de muncă va proveni din județul Giurgiu”. În 2014, asigurau giugiuveniică lucrările se vor încheia înainte de 1 iunie 2015, ele demarând din două puncte de lucru. O echipă va lucra pe tronsonul de la Uzunu (comuna Călugăreni) spre Comana și cealaltă de la Uzunu spre Naipu. În același timp, o altă echipă va lucra la Podul de la Naipu, fără a se afecta circulația pe acest drum care este al doilea ca lungime și importanță pentru traficul rutier, din județul Giurgiu.


Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: EVZ Special

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate