Editura Evenimentul si Capital

Rar am văzut pe cineva atît de devotat unei misiuni precum premierul Tudose! Misiunea de a asigura dezastrul Guvernării PSD

Autor: | | 9 Comentarii | 7599 Vizualizari

Știți care e știrea zilei de marți, 9 ianuarie 2018? Nu, nu vă precipitați spre lumea politicii, nici măcar spre lumea penalului devenit telenovelă.

Știrea zilei nu e nici refuzul lui Mihai Tudose de a-l demite pe șeful Poliției pe țară, deși ministrul Afacerilor Interne, Carmen Dan, lider PSD, ca și premierul, a cerut asta, într-un efort de a răspunde presiunii opiniei publice în chestiunea incredibilă a polițistului pedofil și violator, nici primirea de către Klaus Iohannis, în conflict cu Constituția și integritatea, a conducerii OMV, companie austriacă, dintre cele cu care se dă huța președintele, nici cea despre fisura ivită deja în ancheta Lucan. Știrea zilei, știrea cu adevărat importantă, știrea cu șanse de a intra în istorie, vine ca de obicei din zona care scapă presei, politicii și administrației. Vine din România reală.

Inaugurarea celor 12,5 kilometri de autostradă dintre Aiud și Decea, reprezentînd lotul 3 al autostrăzii de 70 de kilometri Sebeș-Alba, a fost amînată pentru luna martie. De ce? Ne răspund articolele apărute ici, colo, în istorica zi de 9 ianuarie 2018: „Purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Şerbănescu, a declarat, marţi, presei, după inspecţia pentru recepţionarea lotului 3 al Autostrăzii Sebeş-Turda, că anumite neconformităţi descoperite în luna noiembrie 2017 s-au menţinut.

«Am constatat că s-au menţinut anumite neconformităţi descoperite şi în luna noiembrie a anului trecut. (...)»

Constructorului i s-a pus în vedere să remedieze deficienţele constatate anul trecut, potrivit lui Şerbănescu. «Vorbim de exces de bitum, vorbim de probleme legate de rugozitate, adică de aderenţa în sine a asfaltului, vorbim de elemente de planeitate executate neconform, care, din perspectiva circulaţiei, pot crea probleme”, a completat Alin Şerbănescu.”» (...) La inspecţie a fost prezent şi constructorul, care urmează să dea explicaţii în cadrul comisiei.”

De ce e asta știrea zilei, știrea anului, știrea deceniului, și, într-un fel, știrea României reale? Răspunsul ni-l dă incredibila istorie a celor 12,5 kilometri din autostrada Sebeș- Alba. O istorie desprinsă parcă din Gogol, scriitorul care a consemnat halucinantele realități ale Rusiei țariste din vremea sa. Din cîte se știe, anul 2017, primul an al guvernării PSD-ALDE, primul an din istoria postdecembristă în care un partid a deținut întreaga putere - parlamentară, locală și de presă - a trecut fără a fi inaugurat nici măcar un kilometru de autostradă. De prin vară se discuta posibilitatea ca măcar în decembrie, ca un cadou făcut românilor de Crăciun, să se inaugureze, dintre cei 70 de kilometri (atenție, 70, nu 700!) de autostradă dintre Sebeș și Alba, 12,5 kilometri, lotul 3 al porțiunii. Pe 27 noiembrie 2017 presa noastră publica următoarea știre: „Recepţia lotulului 3 din Autostrada Sebeş-Turda (A10) ar putea avea loc marţi, 28 noiembrie, spun reprezentanţii API care îl citează pe Sorin Dicu, director general adjunct al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).”

Pe 28 noiembrie 2017 recepția s-a amînat pentru finele lui decembrie 2017. CNAIR pune în vedere constructorului să rezolve urgent cîteva probleme, astfel că lotul 3 să fie inaugurat în decembrie 2017. Constructorul se angajează că de Anul Nou mașinile vor zbura pe cei 12,5 kilometri. Pe 17 decembrie 2017 în presa noastră apărea următoarea informație: „Pentru lotul 3 al autostrăzii Sebeş-Turda, unde antreprenor este Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte D’Acqua SpA, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 99%. Cu toate acestea a fost nevoie ca recepţia la finalizarea lucrărilor să fie reprogramată pentru data de 9 ianuarie 2018, deoarece s-au constatat mai multe neconformităţi. (...) Un alt element care a făcut imposibilă recepţia lucrărilor este reprezentat de existenţa unor zone cu exces de bitum.” Și atunci conducerea CNADR ne informa că nu s-a rezolvat problema bitumului și mai ales că s-a pus în vedere constructorului să rezolve problema pînă în 9 ianuarie 2018. Și atunci constructorul se angaja să rezolve problemele pînă la noul termen. Sîntem în ianuarie 2018.

Cu patru ani în urmă, mai precis în 16 aprilie 2014, ministrul de atunci al Transporturilor, Dan Șova, semna contractele pentru realizarea celor 70 de kilometri ai autostrăzii Sebeș-Alba, o autostradă de legătură între alte două autostrăzi. Cei 70 de kilometri au fost îm părțiți în patru loturi. Fiecare lot a revenit unei alte firme. Bucata de 12,45 kilometri dintre Aiud și Decea a primit numele de lotul 3. Acest lot a fost încredințat asocierii dintre două firme italienești Tirrena Scavi și Societa Italiana per Condotte d’Acqua. Prin contract loturile 1 și 2 aveau termene de finalizare octombrie 2016. Loturile 3 și 4, martie 2016. Începerea lucrărilor beneficiază de o publicitate guvernamentală neobișnuită. Parcă n-ar fi fost vorba de 70 de kilometri de autostradă banală, ci de 700, și aceia traversînd nu pămîntul românesc, ci Everestul, pe deasupra și pe dedesubt, concomitent. Vineri, 9 mai 2014, aflat la Cluj, premierul Victor Ponta anunță că mâine, 10 mai 2014, Dan Șova va semna ordinul de începere a lucrărilor la autostrada Sebeș-Alba.

A doua zi, Dan Șova anunță c-a semnat ordinul și că lucrările încep pe 20 mai 2014.

Pagina 1 din 2



Stirile zilei

Alte articole din categoria: Opinii EVZ

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI
Tema zilei
17:09 VALIDAREA MANDATULUI lui Iohannis, sub SEMNUL ÎNTREBĂRII! Teoria incendiară a judecătorului CCR Petre Lăzăroiu 12:29 Sondaj: PSD și-a revenit din pumni. PNL pe tobogan. Un nou partid face valuri 15:41 Iohannis, între suspendare și demitere. Editorial de Horia ALEXANDRESCU 14:25 Ministrul Justiției comentează scrisoarea celor 1000 de magistrați: Să difuzați materialele, astfel intrăm în derizoriu 14:23 Toader îi dă REPLICA lui Iohannis. Avem „SUPERMINISTRU” la Justiție? Scandalul REVOCĂRII Laurei Kovesi ATINGE următorul nivel 14:14 Raportul final al anchetei parlamentare: Monica Macovei a scos în 2005 din arhiva SIPA un registru cu documente 14:05 DEZVĂLUIRE: Înainte să fie uns la SIE, Vlase își programase o întâlnire cu evrei influenți. Surse PSD: Vizita a picat 13:57 Sondajul BOMBĂ care o pune pe jar pe Kovesi. Câţi români o detestă? 11:48 Gata, KOVESI ŞI-A LUAT LA REVEDERE! Reacţia şefei DNA după ieşirea de la CSM a generat NEWS ALERT ÎN JUSTIŢIE. Reacţii-bombă! 11:46 Klaus Iohannis a dat PSD-ului spionajul extern! Gabriel Vlase, doctor la SRI, va fi noul director SIE 11:11 Judecătoarea Cristina Tarcea a NEGAT că a fost în vilele de protocol ale SRI 11:04 Scandalurile se țin lanț în partidul lui Băsescu! Demisie de ultimă oră. „Așa a hotărât Eugen Tomac, îi respect decizia! Asta e” 10:34 Condamnații penal pot fi miniștri după reabilitare. Decizia senatorilor. NEWS ALERT în politică 10:28 Revocarea Codruţei Kovesi. CÂND VINE MARELE MOMENT în Justiţie? Procurorul General a răspuns. Breaking news 09:44 Dragnea TAIE în CARNE VIE. L-A CONCEDIAT! Victimele SCANDALULUI Halep-Firea se înmulțesc 09:40 Scenariu inedit post-1989: PSD îl va suspenda pe Iohannis după care îl va reînscăuna la Cotroceni 17:36 Simona Halep a inflamat SPIRITELE în Parlament. Scandalul momentului a atins un nou NIVEL 15:49 Pentru că „#rezistenții sunt corecți cu idealuri înalte, Angela Gheorghiu va da banii înapoi PG pentru construcţia unei GRĂDINIŢE” 15:33 Becali L-A NIMICIT PE DRAGNEA cu un ATAC FEROCE. Lecţie de strategie şi pentru Firea. CARE VOR FI URMĂRILE? 14:50 Fisură la vârf? O VOCE GREA DIN PSD şi-a prezentat scuzele pentru UN ATAC MURDAR, care a avut-o în prim-plan pe Halep

Articole salvate