Cum explică DNA şpaga lui Radu Mazăre. “Polaris a plătit televiziunii Neptun suma de 1.300.000 de euro pentru 5 ştiri!”

Cum explică DNA şpaga lui Radu Mazăre. “Polaris a plătit televiziunii Neptun suma de 1.300.000 de euro pentru 5 ştiri!”

Din sumele de bani primite necuvenit de societatea Polaris M Holding de la Primăria Constanța, suma de peste 7 milioane de euro a fost transferată sub forma unor contracte de publicitate încheiate cu societatea Soti Cable Neptun, societate controlată de Mazăre Radu Ștefan, atât direct, cât și prin intermediul pritenului acestuia, Strutinsky Sorin Gabriel, arestat preventiv în alt dosar.

Detalii despre acest caz apar în motivarea deciziei prin care Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a respins pe 18 martie cererea DNA de arestare preventivă a lui Radu Mazăre şi Sorin Strutinsky, pentru săvârşirea unor infracţiuni de corupţie.

Astfel, în sala de judecată, procurorul a arătat că DNA a solicitat societății Polaris M Holding SRL- deţinută de deputatul PSD Eduard Martin și Soti Cable Neptun SRL- care operează postul Neptun TV,  să depună la dosar ceea ce s-a prestat în baza acestor contracte, iar la dosar a fost depus tot ce s-a prestat vreodată, nu doar în perioada 2008-2014.

 

Ne puteți urmări și pe Google News

Ştiri care nu au legătur cu societatea

 

Procurorul a arătat că a constatat, în urma vizualizării acestor materiale, că o mare parte sunt știri, fragmente din jurnalele de știri difuzate de Soti Cable Neptun SRL, știri care, uneori, nu au nicio legătură cu această societate, nefiind nici măcar pomenit numele Polaris M Holding SRL.

“A menționat că în anul 2008 suma totală achitată de Polaris M Holding SRL firmei Soti Cable Neptun S.R.L. a fost de aproximativ 1 milion trei sute de mii de euro, iar contraprestația societății Soti Cable Neptun S.R.L., pentru această sumă, a fost realizarea a cinci materiale, niciunul publicitar, toate fiind știri care se difuzează, o dată, în cadrul jurnalului, jurnal care mai are o reluare în timpul nopții, de la ora 1.00. Deci sunt cinci știri care au fost difuzate de zece ori, iar aceste știri nici nu au legătură cu Polaris M Holding S.R.L., una dintre ele este cu inaugurarea unei biserici și nu apare deloc numele Polaris M Holding SRL,” procuror DNA.

 

Procurorul DNA a mai arătat că, despre fictivitatea acestor contracte, care nu aveau un scop economic, vorbesc și celelalte probe, pentru că toată activitatea Polaris M Holding S.R.L. este bazată pe contracte încheiate în urma participării la procedurile de licitație, unde toată lumea verifică îndeplinirea condițiilor din caietele de sarcini. “Nimeni nu se uită la televizor, iar faptul că ai o imagine mai bună sau mai rea, nu este un criteriu în caietele de sarcini,” a mai spus procurorul, potrivit motivării Curţii Supreme.

 

Comparaţia cu publicitatea pentru Antena

 

Procurorul a arătat că sunt fabuloase tarifele percepute de Soti Cable Neptun SRL firmei Polaris M Holding SRL, comparativ cu contractele de publicitate încheiate de Polaris M Holding SRL cu Antena Tv Group, aceste tarife percepute de Soti Cable Neptun SRL, având o medie anuală de 1 milion de euro, în timp ce tarifele Antena Tv Group aveau o medie anuală sub 20.000 euro, adică de 50 de ori mai mici.

  • Referitor la modul în care au fost încheiate aceste contracte, a arătat că l-a întrebat pe directorul Polaris M Holding SRL, care era în funcție în ianuarie 2014, Grosu Alexandru, cum au fost semnate aceste contracte, iar acesta a declarat că, contractele veneau la mapă și i s-a spus că trebuie să le semneze, dar nu știa cine le negocia.
  • Nici Banaga Marcel nu a spus că le-ar fi negociat vreodată, deci toate aveau un caracter impus, prestabilit.

 

Publicitatea firmei Polaris

 

În acest fel, firma Polaris M Holding SRL a ajuns să dea pe publicitate cei mai mulți bani, cele mai mari cheltuieli făcute de această firmă fiind în acest domeniu, depășind chiar și salariile.

A arătat că prețul acestei publicități este foarte mare și raportat la audiența postului de televiziune, existând la dosar datele de audiență de la societatea care măsoară audiența în România.

  • Astfel, a arătat că acest post de televiziune are o audiență de 0,1 % share și 0,0 puncte rating, întrucât are o audiență atât de mică că nu poate fi măsurată, la aceste valori situându-se audiența celui mai mare post de televiziune din Constanța care încasează un tarif de 1 milion de euro pentru cinci știri difuzate în jurnal.