Editura Evenimentul si Capital

Culisele conflictului ROMATSA care afectează mii de români

Controlorii de trafic cer condiții de muncă și salarii mai bune FOTO: AGERPRES
Autor: | | 1 Comentarii | 1008 Vizualizari

Greva controlorilor de trafic aerian ar putea afecta astăzi circa 300 de avioane în intervalul orar 11-13

Sporuri acordate discreționar anumitor angajați ROMATSA, tăierea salariilor unor lideri sindicali, condițiile de muncă și blocajele în negocierea unui nou contract colectiv de muncă sunt doar câteva din nemulțumirile controlorilor de trafic aerian din România. Cu mai puțin de 24 de ore înainte de data anunțată de sindicate pentru începerea grevei, negocierile cu reprezentanții firmei au eșuat. Până la închiderea ediției, conflictul nu fusese aplanat.

Probabilitate de aproape 100%

Astfel, probabilitatea ca o grevă a controlorilor de trafic aerian să aibă loc astăzi, în intervalul 11-13, este de 99,99%, susține Gabriel Tudorache, liderul Sindicatului Controlorilor de Trafic Aerian ATCOR. „Chiar dacă acum am discuta non-stop și am ajunge la un acord pentru cele 14 probleme semnalate, tot nu am avea timp să le analizăm toate detaliile. În plus, trebuie tăiate acele sporuri acordate doar anumitor angajați”, a declarat Tudorache pentru EVZ.

Astfel, în cele două ore de grevă, doar o treime din avioanele care tranzitează România vor primi drept de survol. Estimativ, numărul avioanelor care traversează țara noastră în 24 de ore este de circa 3.000. Pentru cele două ore, este vorba de circa 450 de aeronave, astfel ca numărul aparatelor care vor fi afectate ar fi de aproape 300. Excepție fac zborurile umanitare, aeronavele militare, șefii de stat, situațiile de urgență și avioanele particulare care zboară în spațiul aerian necontrolat.

Revendicările sindicaliștilor

O revendicare importantă vizează creșterea veniturilor pentru angajații Romatsa cu 2-3% în 2015. „În schimb, conducerea ne obliga în cadrul negocierilor să acceptăm cheltuieli salariale cu 2 milioane de lei mai mici. Banii erau pentru cele 40 de posturi pe care le-au trecut în organigramă, la nivelul conducerii”, a mai spus liderul sindical. De asemenea, în timpul mandatului ministrului Dan Șova,a fost semnat un memorandum privind pensionarea controlorilor de zbor la aceeași vârstă prevăzută în normele europene, care însă nu au fost transpuse încă în legislația națională. „Dacă până în 2001 exista grupa 0 de muncă pentru noi, acum ne pensionăm ca toți ceilalți angajați, la 65 de ani, în condițiile în care în majoritatea statelor europene pensionarea se face la 50 , 52, 54 de ani”, a mai spus Tudorache.

Negocieri cu Eurocontrol

Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Economie

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate