Cele șapte noi trenuri CAF au transportat în primele 40 de zile aproximativ 1,5 milioane de călători, parcurgând 80.902 km

Cele șapte noi trenuri CAF au transportat în primele 40 de zile aproximativ 1,5 milioane de călători, parcurgând 80.902 km

În primele patruzeci de zile de la punerea în funcţiune, cele şapte trenuri Dunărea, Mureş, Prut, Olt, Ialomiţa, Someş, Siret – produse de CAF Spania – au parcurs 80.902 km, transportând un număr de circa 1,5 milioane de călători. În perioada menţionată, pe Magistrala 2 de metrou au circulat în total un număr de circa şase milioane de călători, trenurile noi preluând circa 25% din traficul total.

Trenul CAF are 6 vagoane, lungimea de 113,6 m, lăţimea de 3,2 m şi are capacitatea de a transporta un număr de 1.200 de călători. Viteza maximă este de 80 km/h, iar viteza comercială este de 40 km/h. Trenurile de metrou vor fi puse în circulaţie pe magistrala a doua de metrou, eşalonat, în semestrul II al anului 2014

Introducerea în serviciul comercial a trenurilor realizate de firma CAF va avea ca rezultat direct:

  • îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă şi a confortului călătorilor prin suplimentarea numărului de bare de susţinere, suplimentarea numărului de scaune (6 pentru fiecare tren), amenajarea unui loc special pentru biciclete;
  • îmbunătăţirea accesibilităţii persoanelor cu mobilitate redusă în/din tren, precum şi la dotările trenului, prin implementarea unui sistem nou de avizare şi avertizare exterioară sonoră şi vizuală a deschiderii/închiderii uşilor de acces ale trenului, crearea a două spaţii special amenajate pentru fixarea şi asigurarea scaunului rulant, aplicarea textului Braille pe butoanele de comandă a deschiderii locale a uşilor trenului, micşorarea distanţei dintre peron şi tren (de la 105 mm la 70 mm), bandă fluorescentă la pragul uşilor pentru accesul călătorilor în vagon;
  • înlocuirea în totalitate a parcului de trenuri de construcţie veche menţinut în circulaţie pe magistralele 1, 2 şi 3;
  • scăderea consumului de energie electrică cu aproximativ 5 % (datorită implementării unor soluţii tehnice performante în ceea ce priveşte tracţiunea şi frânarea trenurilor);
  • scăderea costurilor cu mentenanţa pentru cele 16 trenuri cu aproximativ 40 % faţă de costul suportat pentru trenurile de construcţie veche;
  • îmbunătăţirea siguranţei în exploatare prin dotarea trenurilor cu sisteme automate de protecţie şi operare de ultimă generaţie.

Ne puteți urmări și pe Google News