CÂTE mașini MĂSLUITE, marca Volkswagen, au intrat în România?

CÂTE mașini MĂSLUITE, marca Volkswagen, au intrat în România?

Registrul Auto Român (RAR) verifică toate maşinile provenite de pe pieţele externe, însă în România nu a intrat niciun autovehicul din SUA marca Volkswagen, produs în perioada 2008 - 2015, potrivit reprezentanților autorității.

„În România, constructorul nu poate să zică că îndeplineşte (standardele de noxe n.r.) pentru că trebuie să vină la autoritate să îi confirme că le îndeplineşte. Dacă ar fi venit maşini din SUA acestea ar fi trebuit să facă testul dinamic la RAR, care este obligatoriu. Acolo se remăsoară maşina. Degeaba avea trecut în acte un nivel de noxe pentru că aici s-a remăsurat. La testul dinamic asta se face, se face măsurătoarea de noxe", au precizat reprezentanţii RAR, scrie Agerpres. 

Potrivit surselor citate, în SUA fiecare constructor îşi face propriile măsurători. 

„Acolo este self-certification. Fiecare constructor îşi face el, ştie ce standarde trebuie să îndeplinească. Producătorul zice că le îndeplineşte că îşi face singur măsurătorile şi când apare un control de la stat atunci se dovedeşte dacă sunt sau nu reale", au arătat sursele citate. 

Ne puteți urmări și pe Google News

VW, cea mai popular mașină străină în România

În primele opt luni ale anului în curs, înmatriculările de autoturisme noi şi second-hand marca Volkswagen au ajuns la 49.486. Din acestea, 4.675 au fost maşini noi, în creştere cu 16% faţă de perioada similară din 2014, iar 44.811 unităţi au fost second-hand, potrivit statisticii Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). 

Volkswagen, cel mai mare producător auto din lume, este acuzat că ar fi manipulat rezultatele testelor autorităţilor SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor dar nu şi în timpul operaţiunilor normale. Din acest motiv nivelul poluării era mai ridicat, susţine Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA (EPA). 

Reprezentanţii VW au recunoscut că au falsificate datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor şi au anunţat că ar putea fi afectate 11 milioane de vehicule vândute în întreaga lume. 

Aproximativ 482.000 de vehiculele diesel produse în perioada 2008 - 2015 sub brandurile Volkswagen şi Audi includ acel software destinat să modifice nivelul emisiilor, a anunţat EPA. Amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul. 

Reparaţiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse în ultimii şapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat şi Audi A3.