Măi, băieţi, fetelor, mai răsfiraţi!… România cititorilor

Măi, băieţi, fetelor, mai răsfiraţi!… România cititorilor

Nu, nu-i un îndemn oarecum asemănător celui pe care-l auzeau mulţi în Epoca de Aur, adunaţi cu anasâna pe bază de convocator, să aplaude fericiţi la venirea, plecarea sau doar trecerea cuplului dictator!!!...

Astăzi e doar un îndemn util. Dacă credeţi că posedaţi chiar calităţile unui macho ori nurii unei vedete sexy, acum aţi fi putut avea ocazia, în calitate de client(ă), să vă faceţi publicitate stradală gratuită. De fapt, nu chiar, fiindcă există preţuri clare, pe care le veţi onora la sfâr- şit (plus bacşişul), spre încântarea altora. A celor care vă încasează banii.

Nişte (să zicem) întreprinzători, probabil fără nicio legătură între ei, au riscat să deschidă ditamai două saloane elegante de coafură, frizerie, manichiură, pedichiură şi cosmetică, la mică distanţă între ele. Cu vitrine uriaşe, lipsite de perdele şi interioarele bine luminate, cu toată activitatea la vedere. Între cele două afaceri care se concurează, sufocându-se reciproc, este o distanţă de sub 100 de metri şi ambele se află pe aceeaşi parte a bulevardului. Aşa se face, parese, că ambiţia celui de-al doilea dintre patroni a fost una sinucigaşă, fiindcă saloanele arată a fi slab frecventate. Ca urmare, salariatele mai mult se plictisesc, beau cafele şi fumează ciucite pe trotuar, în faţa localurilor. Curată anti reclamă!

Sunt destul de numeroase şi alte asemenea saloane răspândite prin oraş, mai mult sau mai puţin rentabile, însă mult mai mare mi se pare – şi nu doar mie – avalanşa micilor laboratoare de analize medicale, înghesuinduse în majoritatea cartierelor ca şi ciupercile după ploaie şi, din care, unele falimentează rapid. Urmare a lipsei de încredere din partea eventualilor clienţi sau a slabelor performanţe profesionale. Altceva: Un străin mai naiv şi-ar putea imagina că a nimerit în mijlocul unui popor foarte bolnav, întâlnind aproape la tot pasul numeroase farmacii. Unele având doar câţiva zeci de metri distanţă între ele, pe aceeaşi stradă. Posibil că nu contează, dar nu ştim noi de ce. Poate în speranţa uneia că i-ar putea lua caimacul celeilalte?!

După ce ţi-ai făcut lesne aprovizionarea cu medicamentele dorite (dacă ai noroc să le mai gă- seşti!), ai ocazia fericită să cumperi şi un buchet de flori la alegere, fiindcă în jurul tău, în cartier, pe distanţe minime între ele gă- seşti o mulţime de florării cu florărese guralive şi isteţe. Deh, s-ar dori să se lase impresia că poporul român este un mare iubitor de flori! Doar că, în jurul florăriilor pline de marfă colorată şi parfumată, animaţia este ultra minimă. Aşa că te întrebi, de bună seamă, ce naiba se alege după căderea nopţii de grămada de flori scumpe, rămase nevândute (majoritatea de import)? Care-i şmecheria, oameni buni? Asta ştiu doar florarii, fiindcă-i afacerea lor! Dar ştiu şi alţii, mai mult ca sigur!

Toate bune şi frumoase, însă care o fi, la toate cele de mai sus, logica afacerilor? Sau e numai vârful unor „aisberguri” invizibile pentru profani?

Ne puteți urmări și pe Google News