EXCLUSIV Armata va trimite scafandrii de mare adâncime la Beliș, ca să îl caute pe directorul dispărut de la APIA Cluj

EXCLUSIV  Armata va trimite scafandrii de mare adâncime la Beliș, ca să îl caute pe directorul dispărut de la APIA Cluj

După ce echipele de căutare de la ISU Cluj și Arad, dar și de la Serviciul Județean Salvamont Cluj, din subordinea Consiliului Județean Cluj au dat dovadă că nu prea știu să caute și unde să caute, în zona lacului Beliș, pentru eventuala recuperare a cadavrului lui Adrian Zaharia, director la APIA Cluj, armata română se implică în acest trist eveniment.

Militarii din subordinea Centrului de Scafandri din subordinea Forțelor Navale Române vor sosi joi, după amiaza, la Beliș, unde începând de vineri dimineața vor interveni, profesionist, în acțiunea de căutare/recuperare a cadavrului lui Adrian Zaharia. Surse din domeniul MApN susțin că scafandri militari care vor aduce la Beliș, echipamente speciale pentru scufundare la mare adâncime precum și sonare profesionale, cu ajutorul cărora vor încerca să descopere trupul directorului APIA.

Intervenția militarilor este salutară mai ales că pompierii de la ISU Cluj nu mai dețin echipaj de scafandri, în timp ce militarii de la ISU Arad, specializați în scufundări au participat la căutări, doar în cursul zilei de duminică, după care au plecat. Cei de la ISU Arad au refuzat să coboare la o adîncime de 27 de metri unde, sonarul a indicat o posibilă țintă.

Adrian Zaharia se afla într-o barcă, sâmbătă seara, iar la un moment dat a căzut în apă, fără a avea echipament de protecție.

Ne puteți urmări și pe Google News

S-au găsit șlapii directorului APIA

Între timp, acțiunea de căutare a fost continuată de echipajele de scafandri de la Serviciul Județean Salvamont-Salvaspeo, din subordinea Consiliului Județean CLuj, care au mai multe echipe de scafandri. Din păcate, acțiunile acestora nu au dus la niciun rezultat. Șlapii lui Zaharia au fost găsiți la o distanță de 100 de mtri unul de altul, și astfel specialiștii de la Salvamont Cluj au întocmit o hartă, care conține toate punctele importante ale tragediei. Asfel, pe această hartă este trecut locul unei ”altercații între victimă și turiști”, ceea ce confirmă varianta IPJ Cluj, care susține că în zonă Adrian Zaharia, care era pilota barca cu motor, cu mare viteză, a fost la un pas de a se lovi de o altă barcă în care se aflau patru turiști.

Tot pe harta întocmită de salvamontiști se poate observa, mai la nord, de locul ”altercației”, un alt punct unde a fost găsită barca goală, care se afla în derivă. Deși pe harta respectivă apare, la o adâncime și o ”posibilă țintă”, nimeni de la Salvamont nu poate spune dacă în acel punct este sau nu cadavrul lui Zaharia.

Specialiștii de la Salvamont Cluj au mai descoperit pe sonar, o altă urmă, la o adâncime de 27 de metri. ”S-a identificat un obiect aflat în suspensie la adâncimea de 27 metri, în apropierea malului stâng. Informația a fost transmisă către scafandrii ISU Arad care, însă, și-au declinat competența. În aceste condiții, după stabilizarea vremii, doi scafandrii Salvamont Cluj s-au văzut nevoiți să intervină, în jurul orei 19.00, pentru a verifica obiectul semnalat pe sonar. S-a coborât, astfel, pe o ancoră, spre obiectul reperat însă, din cauza condițiilor extrem de dificile, respectiv apa deosebit de rece, vizibilitatea scăzută, vegetația subacvatică bogată, combinate cu o depunere masivă de sedimente (mâl) pe zona de fund, scufundarea a rămas fără niciun rezultat”, susțin cei de la Salvamont Cluj.