APOCALIPSA TAXIMETRIEI. Şoferii de taxi din Bucureşti au DEVENIT violenţi din cauza unei aplicaţii care face RAVAGII în toată lumea

APOCALIPSA TAXIMETRIEI. Şoferii de taxi din Bucureşti au DEVENIT violenţi din cauza unei aplicaţii care face RAVAGII în toată lumea

O simplă aplicaţie de smartphone poate declanşa un război la nivel mondial. Tot mai mulţi taximetrişti sunt din ce în ce mai nervoşi din cauza acestei aplicaţii. Şi în România, şoferii de taxi au devenit nervoşi şi sunt puşi pe scandal.

Ce înseamnă Uber?

Uber este o aplicaţie care oferă oricărui conducător auto posibilitatea de a deveni „taximetrist“ când doreşte şi are timpul necesar. Astfel, cine vrea să devină membru al acestei comunităţi, descarcă aplicaţia Uber pe smartphone şi îşi poate anunţa disponibilitatea de a face o cursă taxi în cazul în care există o cerere pe care o poate prelua. Călătorului, care la rândul său a descărcat aplicaţia şi a completat datele de card bancar, i se reţin banii automat pentru cursă, iar Uber plăteşte apoi „taximetristul de ocazie“ săptămânal, în funcţie de cursele efectuate, informează Ziarul Financiar. Pe piaţa din România, aplicaţia a pătruns acum 5 luni şi deja se bucură de succes, ea fiind disponibilă în Bucureşti.

Ca şi în alte ţări europene din lume, şoferii de taxi din Bucureşti se tem că pot rămâne fără activitatea. Uber este o aplicaţie care percepe, de obicei, tarife mai mici decât cele practicate de firmele de taxi. În România, s-a făcut o lege care prevede ca orice persoană care oferă servicii de transport contra cost să aibă autorizaţie de taximetrist, informează Mediafax.

Ne puteți urmări și pe Google News

Protestele taximetriştilor au continuat şi astăzi

În Franţa au avut loc, joi, proteste de amploare ale taximetriştilor. Acestia au blocat căile de acces către aeroporturi şi gări, informează Mediafax. Aceştia au protesta împotriva popularului serviciu Uber. Astfel, accesul la trei terminale ale aeroportului parizian Charles de Gaule din Nord a fost blocat. Greva taximetriştilor a blocat şi un tronson vestic al şoselei de centură a capitalei franceze, timp de aproximativ 30 de minute, şoferii răsturnând coşurile de gunoi pe magistrală înainte ca poliţia să sosească la faţa locului pentru restabilirea ordinii. "Scopul este să blocăm spaţiul pentru că chiar ne-am săturat", a declarat Karim Asnoun de la sindicatul CGT.  În Berlin şi Hamburg, această aplicaţie a fost interzisă.