135 de ani de existență a Marii Loji Naționale din România

135 de ani de existență a Marii Loji Naționale din România

La împlinirea a 135 de ani de la înființarea Marii Loji Naționale din România, Romfilatelia îi dedică acesteia o emisiune aniversară de mărci poștale.

„Cunoaște-te pe tine însuți, iubește-ți aproapele, ajută-l, respectându-i demnitatea” este regula de aur a Francmasoneriei, societate fraternală a cărei origine coboară până la leagănul umanității, fiind un promotor al păcii, înțelegerii și respectului pentru demnitatea umană.

Primele informații legate de apariția Francmasoneriei în spațiul românesc sunt din deceniul 4 al secolului al XVIII-lea. Odată cu dobândirea suveranității naționale, lucru devenit realitate în urma Războiului de Independență (1877 - 1878) și a Congresului de pace ce i-a urmat, Francmasoneria din România marchează o nouă etapă decisivă în istoria sa: constituirea, la 8/20 septembrie 1880, a Marii Loji Naționale din România, avându-l ca Mare Maestru pe căpitanul Constantin Moroiu.

La ceas aniversar - împlinirea a 135 de ani de la înființarea Marii Loji Naționale din România, Romfilatelia îi dedică acesteia o emisiune aniversară de mărci poștale, cu titlu omonim, aducând în atenția pasionaților de filatelie aspecte inedite ale existenței și activității acestei societăți fraternale.

Cele două timbre ale emisiunii, având valorile nominale de 2.10 lei și 14,50 lei, prezintă elemente de simbolistică ale Marii Loji Naționale din România – luna, soarele și cele 12 semne zodiacale, într-o compoziție picturală din patrimoniul M.L.N.R., ale cărei elemente încearcă să reprezinte simbolul universului material și spiritual. Litera G face trimitere către Marele Arhitect, Dumnezeu.

Prin grafica timbrelor se realizează o punte metaforică între origini, trecut și viitor, ilustrarea proiectului de construcție a Marelui Templu, pe care Marea Lojă Națională din România îl derulează în prezent, fiind un element ce susține această idee.

Emisiunea este completată de un plic prima zi, iar ca forme de machetare au fost folosite coala de 32 timbre, minicoala de 4 timbre cu manșetă ilustrată și blocul de 2 timbre (dantelate și nedantelate).

Produsul special al emisiunii este albumul filatelic, realizat în tiraj limitat de 565 de exemplare și echipat cu blocul special de 2 timbre dantelate (tipărite pe un fundal cu contur ștanțat sub forma unui octogon) și plicul prima zi a emisiunii, ambele produse fiind numerotate.

Începând cu ziua de marți, 16 iunie 2015, emisiunea de mărci poştale 135 de ani de la înființarea Marii Loji Naționale din România va putea fi achiziţionată de la toate magazinele Romfilatelia din Bucureşti şi din ţară.

 

Ne puteți urmări și pe Google News