Momente de coșmar pe aeroportul din Valencia, Spania, unde un grup de zeci de români nu au putut să se întoarcă în țară din cauză că zborul spre București a fost amânat.
În acest context, Consulatul României la Castellon de la Plana „a întreprins, în regim de urgenţă, demersuri pe lângă compania aeriană Wizz Air şi pe lângă autorităţile aeroportuare din Valencia în vederea obţinerii unor informaţii suplimentare cu privire la situaţia pasagerilor şi pentru a se asigura că le sunt respectate drepturile”
Potrivit unui comunicat al ministerului de Externe român, o altă aeronavă va fi trimisă pentru a opera zborul, în cursul zilei de miercuri.
„Reprezentanţii oficiului consular au reiterat obligaţia de respectare de către operatorul de zbor a dispoziţiilor legale privind drepturile pasagerilor conform prevederilor Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 februarie 2004 de stabilire a unor norme comune în materie de compensare şi de asistenţă a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 295/91, care prevede şi procedura de obţinere de compensaţii de către pasagerii afectaţi, precizează MAE. Consulatul României la Castellon de la Plana menţine contactul atât cu pasagerii, cât şi cu reprezentanţii companiei aeroportuare, în vederea soluţionării situaţiei”, se precizează în comunicatul MAE
„Zborul Wizz Air W6 3186 de la Valencia către București din data de 18 februarie a fost reprogramat pentru data de 19 februarie după ce aeronava a necesitat o verificare tehnică neprevăzută.
Pasagerii afectați au fost informați și li s-a oferit cazare, alternative de zbor, rambursare completă, sau 120% din prețul inițial al rezervării sub forma de WIZZ credit.
Wizz Air își cere scuze pentru inconvenientele create, dar siguranța pasagerilor, a echipajului și a aeronavelor este principala prioritate.", au transmis reprezentanţii companiei Wizz Air, potrivit dcnews.ro