Firma germană s-a scumpit la o sumă ridicolă deoarece se afla într-o campanie de reducere a costurilor.
Totul a început în 2005, când compania germană a decis să creeze un motor diesel pentru Statele Unite. Numai că peste Ocean, normele de emisie de oxid de azot sunt mult stricte decât în Europa. Pentru a-și adapta motorul la aceste norme, Volkswagen ar fi trebuit să integreze o tehnologie numită SCR, care costa 300 de euro, scrie Bild am Sonntag.
În 2007, când compania germană se lansează într-o mare capanie de reducere a costurilor, ea decide să instaleze un soft pentru păcălirea testelor anti-poluare americane. La 11 milioane de vehicule, aceasta însemna o economie de 3 miliarde de euro.
Bosch, care a furnizat softul, a avertizat că acesta este ilegal și că nu trebuie folosit decât pentru uz intern.
Scandalul ar putea costa scump Volkswagen. Primele cifre vehiculate vorbesc de amenzi de 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) numai în Statele Unite, iar grupul a alocat deja 6,5 miliarde de dolari (5,8 miliarde de euro) suplimentari pentru a acoperi costurile scandalului pe trimestrul III.
Dar factura se va încărca în mod sigur, dat fiind că plângerile la adresa firmei germane curg.