Volkswagen respinge propunerile sindicatului. Conflictul cu munca se intensifică

Volkswagen. Sursa foto: facebook

Volkswagen, confruntată cu costuri mari și cu competiția din partea Chinei, a refuzat vineri propunerile sindicatelor de reducere a cheltuielilor, cu câteva zile înainte de retragerile planificate pentru a preveni închiderile fără precedent ale fabricilor.

Volkswagen: Propunerile, nerealizabile din punct de vedere legal

Volkswagen solicită o diminuare a salariilor cu 10% și avertizează că ar putea închide fabricile din Germania pentru prima dată în cei 87 de ani de existență, din cauza costurilor mari și a competiției din partea Chinei.

„Deşi pot exista şi efecte pozitive pe termen scurt, măsurile nu vor duce la nicio uşurare financiară durabilă pentru companie în următorii ani”, se arată în comunicatul companiei,

Sindicatul IG Metall din Germania a avansat în această lună o propunere de economisire de 1,5 miliarde de euro, care include eliminarea bonusurilor pentru anii 2025 și 2026.

Volkswagen a răspuns sindicatului că „economiile durabile de 1,5 miliarde de euro nu pot fi stabilite nici măcar după o analiză intensivă”.

Sindicatul amenință cu grevă generală în Germania

Sindicatul a avertizat că va declanșa o grevă la nivel național în Germania începând de săptămâna viitoare, iar luni sunt programate greve de avertisment, care ar putea evolua în greve de 24 de ore sau chiar nelimitate, în cazul în care nu se ajunge la un acord.

Volkswagen: Propunerile, nerealizabile din punct de vedere legal. Sursa foto: Facebook

O sursă a spus că Volkswagen a respins sugestiile sindicatului, afirmând că acestea sunt destinate să câștige timp: „Ar fi necesare noi discuții într-un context și mai complicat, până cel târziu în 2026”, a declarat sursa.

Volkswagen, în luptă cu IG Metall

Sindicatul a reafirmat propunerile sale de reducere a costurilor ca reacție la declarațiile făcute de Volkswagen: „IG Metall a făcut un progres semnificativ în discuțiile cu conducerea Volkswagen”.

O structură organizatorică complicată, evaluările eronate ale investițiilor, deciziile de management ineficiente, cererea scăzută din Europa și China, costurile mari și birocrația din Germania au contribuit toate la dificultățile întâmpinate de Volkswagen pe piața sa de origine.

Directorii au menționat că nu se așteaptă ca cererea de automobile din Europa, observată înainte de pandemie, să revină, ceea ce va lăsa compania cu o capacitate de producție excesivă și costisitoare.

Grevele ar putea începe chiar de luni

Se preconizează că luni vor avea loc greve de avertizare în fabricile producătorului german de automobile, conform unor surse. Acestea ar reprezenta primele greve semnificative în fabricile Volkswagen din Germania din 2018.

Grevele de avertizare durează, de obicei, între câteva ore chiar și o zi. Reprezentanții sindicatului și conducerea companiei se vor reuni din nou pe 9 decembrie pentru a continua discuțiile privind un nou contract de muncă pentru angajații VW AG. Sindicatele au promis să se opună oricărei propuneri care nu include un plan pe termen lung pentru fiecare fabrică Volkswagen, scrie finance.yahoo.com/