Producătorul auto german Volkswagen urmează, pentru prima dată în istoria sa de 87 de ani, să închidă trei fabrici și să reducă toate fabricile rămase, a anunțat luni consiliul de întreprindere al companiei, Daniela Cavallo, angajaților din Wolfsburg. Închiderile ar putea duce la pierderea a zeci de mii de locuri de muncă. Departamente întregi ar putea fi închise sau relocate în străinătate.
Mulți angajați vor fi concediați
Luna trecută, Volkswagen a anulat un acord din 1994 care îi proteja pe angajații săi de concedieri până în 2029, permițând concedieri legate de afaceri de la jumătatea anului 2025. Având în vedere scăderea vânzărilor în China cu aproape 20 % în prima jumătate a anului 2024, producătorul auto este nevoit să închidă multe fabrici. Închiderea istorică a uzinelor Volkswagen are loc în contextul în care produsul intern brut al Germaniei este pe cale să scadă pentru al doilea an consecutiv.
Cancelarul german Olaf Scholz se pregătește pentru un summit al industriei care va avea loc marți la cancelarie, în cadrul căruia se așteaptă ca, împreună cu liderii sindicatelor și șefii unora dintre cele mai mari companii din Germania, să găsească un plan de relansare a economiei țării.
Volkswagen trebuie să le dea despăgubiri clienților
Aproximativ 110.000 de clienți vor primi o parte din compensația de 21,5 milioane de lire sterline pe care FCA a decis că VW Finance trebuie să plătească pentru eșecurile sale FCA a amendat producătorul auto cu 5,4 milioane de lire sterline pentru comportamentul său. Compania a declarat că a făcut „ajustări semnificative” în afacerea sa, de atunci. VW Finance a adăugat că recunoaște neajunsurile sale și și-a cerut scuze pentru „orice prejudiciu cauzat”.
Volkswagen și-a ignorat clienții
Raportul FCA arată că VW Finance nu a fost în stare să interacționeze cu clienții care aveau dificultăți la plată și le-a trimis „comunicări standardizate”.
Alți șoferi au fost taxați pentru costul ridicării mașinilor lor și ignorați de VW Finance atunci când au încercat să vorbească despre opțiunile de rambursare. VW Finance ar fi fost amendată cu 7,7 milioane de lire sterline, dar a primit o reducere de 30% după ce a ajuns la unei înțelegeri cu FCA pentru a rezolva problemele.