Compania producătoare de mașini electrice a fost inclusă în indicele bursier S&P 500 de pe Wall Street, cu o capitalizare bursieră de 615 miliarde de dolari.
După câțiva ani tumultuoși în ce privește producția, asezonați cu unele scandaluri publice,care l-au determinat chiar pe fondatorul Tesla, Elon Musk, să-l întrebe pe CEO-ul Apple, Tim Cook, dacă dorește să cumpere compania la un preț foarte mic, acum Tesla valorează mai mult decât Ford , Honda, BMW, GM, Daimler, Volkswagen și Toyota, la un loc.
Compania a fost inclusă în indicele S&P 500, cu o valoare de 665 dolari pe acțiune, devenind cel mai valoros nou intrat în indexul bursier.
Această creștere bruscă la bursă îi determină pe experții financiari să avertizeze că este posibil ca ea să nu dureze. Unii spun că Tesla este „extrem de supraapreciată” și că se va prăbuși, împreună cu restul pieței în sens mai larg, pe măsură ce temerile cresc asupra unei noi tulpini mutante de Covid-19 care a fost descoperită în Marea Britanie, scrie Daily Mail.
În egală măsură, compania cu sediul în California este amenințată de viitorul program de mașini electrice al gigantului Apple.
„Deși Tesla este o companie excelentă, acțiunile ei prezintă semne foarte puternice de supraevaluare”, a declarat, marți, pentru CNBC, Vitali Kalesnik, partener și responsabil de cercetare în Europa la Research Affiliates.
În bulă economică
„Când examinăm tipurile de ipoteze de care avem nevoie pentru a justifica aceste evaluări, ar necesita ipoteze foarte, foarte agresive”. „Evaluarea actuală a Tesla se situează în teritoriul unei bule”, a adăugat el.
Comentariile sale au fost repetate de Ryan Brinkman, analist la JP Morgan, care a spus, într-o notă de cercetare: „Acțiunile Tesla sunt în opinia noastră și prin practic toate măsurile convenționale nu numai supraevaluate, ci dramatic supraevaluate”.
Stocurile Tesla au crescut în 2020 cu peste 650% și cu 800% în ultimii doi ani.
O mare parte din impulsul pentru 2020 provine din redeschiderea fabricii sale din California, în mai, după încheierea ei din cauza pandemiei, și din iulie, când compania a înregistrat al patrulea trimestru consecutiv de profit și a depășit estimările producției.
Dar, la câteva ore după includerea în indicele S&P 500, luni, prețul acțiunilor Tesla a scăzut cu aproximativ 6%.
În privința mașinii electrice a Apple, pe care compania a promis că o va livra până în 2024, Reuters a informat că este vorba de proiectul Titan, care a decurs inegal din 2014, când producătorul iPhone a început să-și proiecteze propriul vehicul de la zero.
La un moment dat, Apple și-a redus eforturile pentru a se concentra pe software și și-a reevaluat obiectivele. Doug Field, un veteran al Apple care lucrase la Tesla Inc, a revenit pentru a supraveghea proiectul în 2018 și a concediat 190 de persoane din echipă în 2019.
De atunci, Apple a făcut suficiente progrese încât acum își propune să construiască un vehicul pentru consumatori, au spus două persoane apropiate dosarului, cerând să nu fie numite, deoarece planurile Apple nu sunt publice.
Obiectivul Apple de a construi o mașină electrică personală pentru marea piață contrastează cu concurenți precum Waymo, un părinte al Google, Alphabet, care a construit taxiuri robotizate pentru a transporta pasageri pentru un serviciu de transport fără șofer.
În centrul strategiei Apple se află o nouă concepție a bateriilor care ar putea reduce „drastic” costul lor și ar putea crește autonomia vehiculului, potrivit unei terțe persoane care a văzut designul bateriei Apple.
Apple a refuzat să comenteze planurile sale sau produsele viitoare.
Construirea unui vehicul este o provocare pentru lanțul de aprovizionare, chiar și pentru Apple, o companie cu uriașe resurse care produce sute de milioane de produse electronice în fiecare an cu piese din întreaga lume, dar care nu a făcut niciodată o mașină