Vești proaste pentru români. Garanția ambalajelor se dublează, de anul viitor

Vești proaste pentru români. Garanția ambalajelor se dublează, de anul viitor

Garanția pentru ambalajele SGR s-ar putea scumpi de anul viitor. Asta se va vedea în prețul de la raft al produselor.

Cât vom plăti pentru o sticlă de apă sau suc în 2025

O nouă hotărâre i-a în calcul ca garanția ambalajelor de sticlă, plastic sau aluminiu cu simbolul Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) să se dubleze. Acest lucru  va influența direct prețul produselor de la rafturi.

Românii ar putea plăti în curând o garanție dublă pentru fiecare ambalaj reciclat, în cadrul Sistemului de Garanție-Returnare (SGR).

Scopul măririi garanției este acela de a-i încuraja pe cetățeni să recicleze, dar asta presupune că odată cu majorarea garanției vor crește și preșurile produselor.

Ne puteți urmări și pe Google News

Vom plăti dublu pe garanție

Garanția pentru fiecare sticlă, PET sau doză de aluminiiueste în acest moment de 50 bani.

Suma este inclusă în prețul produselor achiziționate din magazine, fiind rambursată în momentul în care ambalajele sunt returnate.

Plata cu cardul

Plata cu cardul. Sursa foto: Pixabay

Autoritățile iau în calcul majorarea garanției la valoarea de 1 leu pentru fiecare ambalaj reciclat. Această măsură ar putea intra în vigoare anul viitor.

Prin această creștere a prețului garanției, autoritățile vor să încurajeze cetățenii să participe mai activ la procesul de reciclare.

Reciclarea ambalajelor este sub așteptările autorităților

Consumatorii vor plăti mai mult pentru garanția ambalajelor SGR

Majorarea garanției la 1 leu va influența direct și prețul produselor de la raft, pentru că această sumă va fi  inclusă în prețul inițial.

Autoritățile speră că impactul pe termen lung asupra mediului va justifica efortul financiar al românilor, chiar dacă la prima vedere această creștere poate părea un dezavantaj.

Va fi un efort suplimentar atât pentru clienți, cât și pentru comercianți, care vor scoate bani mai mulți din buzunare.

Se planifică și extinderea rețelei de puncte de colectare, care în prezent se confruntă adesea cu cozi lungi și timp de așteptare ridicat.

„Odată cu aplicarea noii legislații, obiceiurile de consum ale populației se vor schimba”, consideră Valer Hancaș, reprezentant Kaufland România