Compania aeriană de stat Tarom suspendă cursele către Barcelona și Viena pe termen nelimitat. Măsura va intra în vigoare la finalul acestei luni și a fost adoptată pentru o perioadă nedeterminată de timp. În momentul de faţă, Tarom operează două zboruri pe săptămână către Viena și alte trei curse aeriene, pe săptămână, către Barcelona. Compania aeriană de stat se confruntă cu grave probleme economice, înregistrând pierderi foarte mari.
Compania aeriană Tarom a decis să suspende pe o perioadă nedeterminată cursele către două dintre cele mai căutate destinații, Viena și Barcelona. O decizie în acest sens a fost luată deja, urmând să intre în vigoare de la finalul acestei luni, pe 28 octombrie. Conform datelor disponibile în sistemul de rezervări de pe site-ul Tarom, cele două rute, Barcelona şi Viena, nu vor mai fi operate pe viitor. Aceste curse nu apar nici în programul de zbor al Tarom pentru pentru sezonul de vară al anului 2023, conform boardingpass.com.
În momentul de faţă, compania Tarom operează două zboruri pe săptămână către Viena, de la București, în zilele de vineri și duminică. Pe ruta București – Barcelona, avioanele Tarom zboară de trei ori pe săptămână, miercurea, vinerea şi duminica.
După intrarea în vigoare a deciziei de suspendare a celor două zboruri, de la 1 noiembrie, pe ruta București – Viena vor zbura doar cursele Austrian Airlines (trei zboruri pe zi pe sens), Ryanair (șase zboruri pe săptămână pe sens) și Wizz Air (trei zboruri pe săptămână pe sens). Spre Barcelona va mai opera zboruri fără escală doar compania low-cost Wizz Air.
În sezonul de iarnă 2022/2023, compania aeriană de stat Tarom va opera zboruri regulate între București și alte 20 de destinații internaționale. Este vorba despre cursele către Amman, Amsterdam, Atena, Beirut, Belgrad, Bruxelles, Budapesta, Cairo, Chișinău, Frankfurt, Istanbul, Londra, Madrid, Munchen, Paris, Praga, Roma, Salonic, Sofia și Tel Aviv, după cum relatează boardingpass.com.
Situație economică dificilă la Tarom
Compania de stat Tarom a înregistrat în 2021 pierderi de 327 milioane lei, față de 439 de milioane de lei cât a avut în urmă cu doi ani. Datoriile companiei, în anul 2021, au fost de 1,2 miliarde lei, în creștere față de 2020 (1,06 miliarde lei), potrivit datelor financiare transmise la Ministerul Finanțelor. De menționat că Tarom merge pe pierderi de ani buni de zile, întrucât nu a mai avut profit din 2007.
Cifra de afaceri înregistrată în 2021 este de 668 milioane lei, în creștere față de 2020 când înregistra 355 milioane lei. În același timp, veniturile totale au totalizat 886 milioane lei. Tarom avea în 2021 circa 1.144 de angajați, față de 2020 (1.115 angajați).
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, declara, în luna august, că şansa companiei de a fi salvată este planul asumat cu Comisia Europeană (CE), de la care nu trebuie să se facă „rabat”.
„Tarom nu se află într-o situaţie economică bună, din păcate. (...) În momentul în care ne-am angajat totuşi la un plan cu Comisia Europeană - şi e un lucru pe care România şi l-a asumat pentru salvarea Tarom, să se intre pe acel făgaş - un plan asumat, un plan care dă o şansă companiei TAROM de a fi salvată. (...) Nu există alt plan decât cel agreat cu Comisia Europeană. Nu trebuie să facem rabat la ceea ce ne-am angajat. (...) E un plan pe care trebuie să mergem şi să dăm o şansă. Nu descoperim apa caldă”, a afirmat Grindeanu.