McDonald's își va reconsidera strategia de prețuri, după ce vânzările gigantului fast-food s-au diminuat, pe fondul scăderii puterii de cumpărare la nivel global adusă de inflație. Așa că cei care cumpără produse de la restaurantele McDonald's ar putea avea surprize plăcute când își achită burgerii.
Produsele McDonald's, boicotate de susținătorii teroriștilor palestinieni
De exemplu, restaurantele deschise de cel puțin un an au consemnat o scădere a vânzărilor cu 1%, în perioada aprilie-iunie, comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, fiind prima astfel de scădere de după pandemia de Covid-19.
Scăderea vânzărilor a avut loc în ciuda faptului că, în reacție la boicotul anunțat de stânga radicală, care e pronunță împotriva războiului antiterorist declanșat de Israel în Gaza după masacrul comis de Hama pe 7 octombrie 2023, lanțul de restaurante fast-food a lansat o serie de promoții atrăgătoare.
Cea mai gravă situație s-a înregistrat în Franța, dominată, după cum s-a văzut la ultimele alegeri, de extrema stângă. Francezii au fost îndemnați să boicoteze companiile americane - cafenelele Starbucks au fost și ele afectate - din cauza susținerii SUA pentru războiul antiterorist declanșat de Israel în Gaza.
Scăderi masive de prețuri și promoții
Compania americană încercase, deja, să atragă mai mulți clienți prin adaptarea prețurilor la veniturile în scădere ale oamenilor. Dar acum, Chris Kempczinski, CEO-ul McDonald's, a anunțat că scăderea vânzărilor obligă compania la o „regândire cuprinzătoare” a prețurilor. Managerul lanțului de fast-food le-a promis investitorilor că firma va opera reduceri de prețuri pentru a încerca să oprească scăderea de vânzări.
Directorii companiei au mai subliniat și promoțiile recente, precum happy meal-ul de 5 dolari (appx. 23 de lei) din SUA, sau campania din Marea Britanie, în care clienții își pot alege trei produse pentru 3 lire (cca. 18 lei). Promoțiile sunt de așteptat să fie extinse, în următoarele luni, iar firma a spus că lucrează cu francizații săi la alte eforturi semnificative de scădere a prețurilor.
„Știm cum să facem asta. Am scris manualul despre prețuri și lucrăm cu francizații noștri pentru a face ajustările necesare”, a declarat Kempczinski.
Scumpirile din pandemie au costat scump McDonald's
Restaurantele McDonald's s-au confruntat cu o reacție megativă din partea clienților, după ce au crescut semnificativ prețurile, în timpul pandemiei. Dar șeful operațiunilor din SUA acuză rețelele sociale că descriu o imagine inexactă cu privire la prețuri. De exemplu, prețul unui Big Mac în SUA (5,29 dolari) a crescut cu 21% față de 2019, adică în concordanță cu ritmul inflației, iar alte articole au crescut cu mai puțin.
Dar analistul Sara Senatore, de la Bank of America, spune că McDonald's a crescut prețurile la articolele-cheie mai repede decât concurența. „Consumatorii sunt pricepuți, conștienți de asta”, a explicat ea. „Masa de 5 USD pe care au lansat-o poate începe să schimbe percepțiile, dar nu vedem încă o schimbare a tendinței în ceea ce privește tranzacțiile și asta va trebui să vadă”, a adăugat Sara Senatore.
Populația cu venituri mici sărăcește
McDonald's, care este o corporație-gigant, cu operațiuni în peste 100 de țări și peste 40.000 de restaurante, a avertizat public despre scăderea cheltuielilor consumatorilor, inclusiv în marile economii precum China.
McDonald's a explicat că persoanele cu venituri mai mici suferă în mod deosebit și că pierderea acelor cumpărători nu a fost compensată de gospodăriile mai bogate.
„Consumatorii sunt mai exigenți în ceea ce privește unde, când și ce mănâncă și aș spune că nu ne așteptăm la schimbări semnificative în acest mediu pentru următoarele câteva trimestre”, a spus un director de la McDonald's la întâlnirea cu investitorii, citat de BBC.