Inflația ridicată și presiunea asupra industriei asigurărilor au dus la creșterea tarifelor RCA. Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a publicat noile tarife de referință, valabile pentru următoarele 6 luni.
Românii vor plăti mai mult pentru polițele RCA. Majorarea tarifelor este una semnificativă: de la 5% la 30%.
Zona București-Ilfov, cea mai scumpă
Creșterile variază în funcție de zonele geografice. În zona București-Ilfov, cele mai mici tarife de referință pot începe de la 1.844 de lei pentru o mașină cu putere mică, iar tarifele cele mai mari pot ajunge la 5.240 de lei pentru un vehicul cu o putere de peste 300 kW.
Practic, în Capitală, ultimele 6 luni, tariful pentru mașinile cu putere mică a crescut cu aproape 9%, iar în cazul celor cu putere mare, cu peste 30%.
Și în restul județelor tarifele de referință pentru RCA au înregistrat creșteri semnificative. Cel mai mic preț începe de la 1.064 de lei, iar cel mai mare ajunge la 3.964 de lei.
Plafonarea prețurilor la RCA, prelungită
Executivul a stabilit plafonarea prețului polițelor de asigurare obligatorie auto până la data de 31 martie 2025.
De fapt, se prelungește perioada de aplicare a prevederilor HG 1.326/2023, prin care s-a stabilit că prețurile plafonate ale polițelor RCA sunt valabile și în 2024.
Prelungirea plafonării prețului RCA e programată să intre în vigoare la 1 ianuarie.
Dar transportatorii, care au criticat creșterile tarifelor RCA, acuză faptul că plafonarea prețurilor a fost doar o măsură „fictivă” care, de fapt, a permis majorarea prețurilor.
Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) a transmis că plafonarea nu a fost realizată corect și că nu există transparență în modul de calcul al prețurilor.
La rândul ei, Uniunea Națională a Societăților de Intermediere și Consultanță în Asigurări (UNSICAR) a transmis o scrisoare oficială ministrului finanțelor, protestând față de prelungirea plafonării comisioanelor de distribuție și înghețarea prețurilor până la 31 martie 2025.
Aceste măsuri au fost luate ca urmare a falimentului Euroins, cel mai mare asigurător pe segmentul RCA din România.