Veste cruntă pentru Elon Musk! 130.000 de vehicule au ajuns în service-ul Tesla. Descoperirea specialiștilor

Tesla. Sursa foto: Arhiva EVZ

Tesla este nevoită să recheme în service 130.000 de vehicule. Specialiștii au descoperit un risc major de supraîncălzire a ecranelor tactile, iar clienții ar putea fi în pericol. Mecanicii vor controla la sânge mașinile.

Tesla readuce în service 130.000 de vehicule din cauza riscului de supraîncălzire a ecranelor tactile. Modele cu probleme sunt: S-uri și SUV-uri Model X din 2021 și 2022, dar și Model 3 sau SUV-uri Model Y din 2022.

Documentele publicate marți de Administraţia Naţională pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi arată o problemă la încărcarea rapidă. Calculatoarele centrale de procesare nu apucă să se răcească suficient. Specialiștii spun că ecranul central funcționează prea greu sau nu se aprinde.

Clienții ar putea fi în pericol din cauza pierderii imaginii de la camera video de backup sau din cauza setărilor care controlează dezghețarea parbrizului.

Tesla a declarat că va lua măsuri prin actualizări online ale software-ului, care vor ajuta gestionarea temperaturii pentru computer. Modificările au început pe 3 mai, iar specialiștii au anunțat că nu se pune problema de accidente.

Decizia șocantă luată de Tesla

Nu este singura problemă pe care o are Tesla. Compania îl va da în judecată pe Alexander Yatskov, un fost inginer termic angajat pentru a lucra special la Proiectul Dojo.

Sursa: arhiva EVZ

Proiectul Dojo a fost început de Elon Musk din 2019 și are ca scop dezvoltarea unui supercomputer, alimentat cu date ale clienților Tesla. Acest lucru va ajuta compania pe viitor.

Cu toate astea, Tesla a declarat că Yatskov, fostul angajat responsabil pentru proiectarea sistemelor de răcire ale supercomputerului, nu a ținut cont de un acord de nedezvăluire prin păstrarea informațiilor confidențiale.

Într-o plângere depusă vineri la Tribunalul Districtual al SUA, compania lui Musk a anunțat că angajatul nu avea pregătirile necesare, nu avea un CV pe măsură și „nu a putut în mod repetat” să-și îndeplinească sarcinile pentru care a fost plătit. Plângerea spunea că Yatskov „a recunoscut” că a ținut informații despre proiect pe dispozitivele sale personale, dar s-a străduit să facă ca laptopul să pară că a accesat doar informații „inofensive”.

„Accesul la Tesla Trade Secrets le-ar permite inginerilor de la alte companii să facă inginerie inversă a Tesla’s Trade Secrets pentru a crea sisteme termice similare pentru supercomputer într-o fracțiune de timp și cu o fracțiune din cheltuielile necesare Tesla pentru a-l construi”, a spus compania.