Venin

Venin

Revenirea mărcii Abarth a fost marcată printr-un drive-test internaţional pe circuitul de la Balocco. Vedetă: cel mai „înţepător“ Grande Punto de până acum, cel care poartă emblema scorpionului.

Cei mai în vârstă îşi amintesc probabil de micile modele Fiat de competiţie preparate de Abarth. Cei mai tineri vor remarca mai mult ca sigur noile maşini Fiat, pe care a fost reaşezată frumoasa emblemă galben-roşie pe care tronează un scorpion gata de atac.

Celebrul brand, acum deţinut chiar de firma italiană, a fost relansat ca marcă de sine stătătoare, în această toamnă, cu prilejul unui drive-test organizat pe circuitul de casă de la Balocco, lângă Milano. Primul model care a primit tratamentul Abarth a fost Grande Punto. După o ieşire pe pista inundată de o ploaie torenţială putem spune că italienii au reuşit să transforme blajinul model de clasă mică într-un sportiv adevărat.

Motorul ales pentru această încercare, 1.4 turbo pe benzină, dezlănţuie 155 de cai-putere şi un cuplu maxim de 206 Nm, disponibil la 5.000 rpm. Prin simpla apăsare a unui buton aflat pe bord, cuplul creşte la 230 Nm, iar momentul maxim coboară la 3.000 de ture. Direcţia se întăreşte, iar pedala de acceleraţie devine mai sensibilă. Desigur, acestea nu sunt singurele diferenţe faţă de un Punto de serie.

Garda la sol a fost coborâtă cu 10 milimetri, ecartamentul a fost mărit cu 6 mm. Jantele standard de 17 inchi ascund frâne supradimensionate. Suspensiile au fost întărite, pentru o prestaţie de invidiat pe viraje. În ciuda asfaltului ud, maşina a schimbat direcţia cu o siguranţă nebănuită. Interiorul a fost şi el gândit pentru un mesaj sportiv. Volanul are prize mărite, scaunele sunt excelent profilate şi deosebit de arătoase, pedalierul - din aluminiu. Kitul SS Pentru cei care sunt mai greu de mulţumit, Abarth a pregătit kitul special „esseesse“, care augumentează fericit performanţele, dinamica şi imaginea lui Grande Punto. SS, de la Super Sport, poate fi instalat numai la dealerii autorizaţ i Abarth, în schimbul a 5.000 de euro. Pentru a beneficia de această transformare, maşina nu trebuie să aibă mai mult de un an sau de 20.000 de kilometri.

Abarth SS are 180 de cai-putere şi un cuplu maxim de 272 Nm. Viteza maximă atinsă este de 215 km/h, iar sprintul de la zero la 100 km/h scade la 7,7 secunde. Kitul oferă mai multe modificări menite a îmbunătăţii dinamica bolidului, cum ar fi jantele speciale de 18 inchi, o gardă la sol redusă cu alţi doi centimentri, un reglaj mai dur al suspensiilor şi un nou set de frâne (cu discuri perforate în faţă). La toate se adaugă sunetul delicios al evacuării, comparabil cu cel al prototipurilor de competiţie. Urmează 500 Abarth În 2008, gama Abarth se va îmbogăţi cu un al doilea model. Scorpionul va trona pe drăgălaşul Cinquecento. Sub capota micului model lansat anul acesta se va regă si acelaşi motor 1.4 turbo, capabil să dezvolte, cel mai probabil, 150 de cai-putere! Deocamdată, italienii nu au în vedere deschiderea unui showroom în România.

Ne puteți urmări și pe Google News