Papa Francisc s-a manifestat ca unul dintre cei mai aprigi oponenți ai lui Donald Trump și ai naționalismului său creștin, militând pentru o serie de valori marxiste precum globalizare, ecologie, multiculturalism, Noua Ordine, umanism.
Un editorial excepțional al lui Joseph Hippolito în Front Page Mag.
Un fost diplomat al Vaticanului în Statele Unite a făcut o afirmație șocantă într-o scrisoare adresată lui Donald Trump.
Arhiepiscopul Carlo Maria Vigano, nunțiul papal, adică ambasadorul Varicanului la Washington în perioada 2011-2016, descria conflictele care răvășesc anul acesta Statele Unite drept o bătălie biblică între Bine și Rău.
Partea șocantă este afirmația lui Vigano că „establishmentul” catolic se află de partea Răului.
„La fel cum există un Stat Paralel („Deep State”)”, scria Vigano, „există și o Biserică Paralelă („Deep Church”) care își trădează misiunea și renunță la angajamentele față de Dumnezeu.”
Abandonându-și angajamentele, „Biserica Paralelă” se dedică opunerii lui Trump.
Mulți americani cunosc termenul „Deep State”: un grup de politicieni și funcționari care se consacră impunerii unui program care contrazice principiile fondatoare ale națiunii. Dar ce este „Biserica Paralelă” („Deep Church”)?
William Lobdell, fostul redactor al departamentului de religie al Los Angeles Times a oferit fără să vrea un exemplu.
Lobdell, un convertit la protestantismul evanghelic, era aproape de a deveni catolic. Dar relatând despre scandalurile sexuale și financiare din lumea catolică, a fost răvășit. În timp ce urma cursuri de cateheză pentru a trece la catolicism, el s-a apucat din nou de băutură, ajungând la dezalcoolizare.
În cele din urmă, Lobdell a devenit ateu, a demisionat din funcția de editor religios și a scris un editorial în care își explica demisia.
El vorbește despre un mesaj misterios de la o sursă surprinzătoare:
„Am primit un e-mail de la cineva adânc înfipt la Vatican, care spune că sunt mulți acolo care nu cred nimic din toate astea”, scrie Lobdell referindu-se la teologia catolică. „A fost uimitor.”
Și mai uimitoare este ideea că Biserica Catolică tolerează adorarea satanistă. Acest lucru este afirmat de către Malachi Martin, un universitar catolic, fost exorcist iezuit, care are legături extinse la Vatican.
„Avem episcopi și preoți și maici – dar mai ales episcopi – care au devenit membri ai unor clanuri sataniste și îl venerează pe Satan”, a declarat Martin într-un interviu din 1997 luat de ziaristul catolic Bernard Janzen. „Nu vă pot spune cât este de șocant când descoperi că un episcop este membru al unui clan satanic și îl adoră pe Lucifer. Este o profanare.”
„Unii dintre ei au menirea de a deveni influenți. Alții, de a deveni Cardinali, și aceștia au parte de o atenție specială. Credeți-mă, au parte de o atenție specială.”
Pentru Martin, implicațiile sunt evidente:
„Organizația – organizația Romano Catolică, alcătuită din cardinali, episcopi, preoți, călugări, maici, cu școli, și academii, și instituții, parohii și dioceze și toate celelalte – această organizație, se află în apostazie. În prezent, o majoritate importantă a oamenilor (laicilor) se află în apostazie, au fost duși la apostazie, dar și o importantă minoritate a cardinalilor, episcopilor, preoților și călugărilor se află în apostazie. Ei nu mai afirmă și practică adevărurile de bază ale Creștinismului, au uitat de Catolicism.”
„Ei descoperă că pot nega divinitatea lui Iisus și nimeni nu le face nimic. Majoritatea este dusă de nas și scoasă în afara credinței adevărate și ei nu știu acest lucru, deoarece sunt obedienți. Cei mai mulți consideră că este prea dificil să te opui curentului. Cum se pot ridica ei împotriva păstorului lor și să-i zică: «Ne înveți erezii» sau «Nu ne înveți adevărul»?
În 2009, Arhiepiscopul Robert Zollitsch, președintele conferinței episcopilor germani, confirma afirmațiile lui Martin.
Zollitsch a declarat la televiziunea germană că Iisus Hristos „nu a murit pentru păcatele oamenilor, ca și când Dumnezeu ar fi oferit o jertfă sacrificială, ca un țap ispășitor”, ci din „solidaritate” cu cei săraci și cu cei suferinzi. Astfel, Zollitsch repudia una dintre dogmele de bază ale creștinismului.
Papa Benedict, în ciuda faptului că a imprimat o linie conservatoare Bisericii și era conațional al lui Zollitsch, nu l-a corectat pe acesta public, nici nu l-a criticat. Zollitsch fusese numit ca episcop de Freiburg în 2003 de către Papa Ioan Paul al II-lea.
„Școlile catolice, în ansamblul lor, par că se rușinează să fie catolice”, a scris pe Twitter Melanie Diodati, masterandă în Teologie la Villanova. „Și își petrec întreaga viață pentru a le dovedi altora că nu sunt «prea» catolici. Este de-a dreptul jenant.”
Așadar, dacă episcopii, preoții și călugării catolici nu mai cred în teologia creștină fundamentală, atunci în ce cred ei? Într-o utopie globalistă, umanistă, așa cum a documentat Front Page Magazine.”
„Agenda lor este aceasta deoarece aceasta este dorința lui Lucifer”, a spus Martin. „Ei doresc să de-supranaturalizeze învățătura Romano Catolică, astfel încât să devenim ființe umane bune, nemotivate supranatural și astfel accesibile planurilor pe care ei le au cu umanitatea, care sunt niște planuri foarte întunecate.”
Aceste planuri urmăresc subordonarea Catolicismului discursului de luptă împotriva nedreptății sociale, așa cum scrie Diodati pe Twitter:
„Proful: Așa cum știm cu toții, religia noastră este folosită și sprijină oprimarea persoanelor, din cauza rasei sau genului.
Colegii de clasă: aprobă într-un acord total.
Eu... ”
Dar ce au toate acestea de-a face cu Trump? Simplu. Afirmând prerogativele Statelor Unite, independent de ale celorlalte națiuni, Trump se opune agendei globaliste a Vaticanului.
Această agendă include frontierele deschise, promovate de Papa Francisc. În îndrumările sale pentru alegătorii catolici, episcopul de San Diego, Robert McElvoy, s-a bazat pe stereotipele anti-Trump criticând politicile anti-imigrație ale președintelui.
McElvoy a afirmat că o „cultură a excluziunii” s-a „dezvoltat atât de dramatic în sânul națiunii noastre, în ultimii trei ani” iar aceasta „a inoculat un venin de animozitate la adresa imigranților” care „paralizează politicile noastre atât de profund încât nu putem nici măcar găsi o cale pentru a-i proteja tinerii care au venit în această țară, copii fiind, și acum tânjesc să devină cetățeni ai singurei patrii pe care au cunoscut-o”.
Însă, în aceste îndrumări, McElvoy evită să spună cât de profitabile sunt frontierele deschise pentru frații săi episcopi.
În 2018, Conferința Episcopilor Catolici din Statele Unite a primit 26 de milioane de dolari din partea guvernului federal pentru a sprijini imigranții. Iar în 2015 și 2016, Conferința a înregistrat per ansamblu 66,2% din veniturile sale din contracte și donații federale. Așadar, mai puțini imigranți, mai puțini bani.
Alți critici sunt de-a dreptul apoplectici. Printre ei, economistul Jeffrey Sachs, unul dintre apropiații Papei Francisc și un militant al folosirii avortului pentru a controla populația.
În cadrul unei conferințe care a avut loc în februarie, la Vatican, Sachs a numit abordarea unilaterală a lui Trump „o fărădelege absolută” și o „golănie, o încălcare totală a regulilor internaționale”.
Această abordare a determinat retragerea Statelor Unite din Acordul de la Paris pentru emisiile de dioxid de carbon, acord pe care Francisc, ca un ecologist devotat, îl susține cu entuziasm.
Sachs l-a mai acuzat pe Trump și de „dezmembrarea sistemului internațional” și a încurajat audiența să nu permită să fie „intimidată prin agresiune”, declarând că o re-alegere a lui Trump ar fi „absolut periculoasă”.
Conferința de la Vatican la care a participat Sachs avea titlul „Noi forme de solidaritate: Către o incluziune fraternă, integrare și inovare”.
Isteric este și Cardinalul Wilton Gregory, arhiepiscopul de Washington. Când Trump și soția sa, Melania, care este catolică, au vizitat memorialul Sfântului Ioan Paul al II-lea, pe 2 iunie, Gregory a reacționat într-o declarație:
„Găsesc că este deconcertant și reprobabil ca un obiectiv catolic să permită să fie abuzat și manipulat de o manieră atât de flagrantă, care încalcă principiile noastre religioase, cele care ne îndeamnă să apărăm drepturile tuturor, chiar și pe ale celor cu care suntem în dezacord.”
Inerent în criticile lui Gregory este stereotipul de stânga că Trump este un rasist tiranic și egoist. El omite faptul că organizația Cavalerilor lui Columb, care are în custodie memorialul, l-a invitat pe Gregory să i se alăture lui Trump la ceremonie, la care, de altfel, președintele a anunțat că va emite un decret pentru a întări libertatea religioasă în lumea întreagă.
Site-ul catolic Crux a relatat că Gregory nu a știut despre vizită până pe 1 iunie. Însă corespondența dintre Casa Albă și oficialii memorialului arată că Gregory a declinat invitația în data de 30 mai.
Totuși, Gregory a continuat cu propaganda:
„Sfântul Părinte Ioan Paul al II-lea a fost un mare susținător al drepturilor și demnității ființelor umane... Cu siguranță el nu ar fi tolerat folosirea gazelor lacrimogene și a altor mijloace de descurajare pentru a le face să tacă, a le împrăștia sau intimida pentru o ședință de fotografii în fața unui lăcaș de cult al păcii”.
Arhiepiscopul a făcut aluzie la o manifestație în apropierea bisericii episcopale St. John, dispersată de forțele de ordine. Trump a vizitat apoi biserica – care fusese parțial distrusă de un incendiu - și a pozat pentru o fotografie în care ținea în mână o Biblie.
Manifestația devenise atât de violentă încât protestatarii au aruncat cu „cărămizi, sticlă cu apă înghețată și lichide caustice”, a declarat șeful interimar al Poliției Parcurilor din Statele Unite, Gregory Monahan, într-un comunicat.
Poliția „urmând măsurile stabilite, a emis trei avertismente prin portavoce, pentru a le cere manifestanților să evacueze zona”, a explicat Monaham. „În timp ce unii manifestanți au devenit mai agresivi, încercând să pună mâna pe armele polițiștilor, polițiștii au folosit cartușe fumigene și cu piper. Ofițerii nu au folosit gaze lacrimogene...”
Declarațiile lui Monahan și Gregory au fost date în aceeași zi. După publicarea comunicatului lui Monahan, arhiepiscopia nu a dat nici un comunicat pentru a prezenta scuze.
A doua zi după declarația lui Gregory, Vigano a dat publicității o scrisoare deschisă adresată catolicilor din Washington:
„În cursul ultimilor 20 de ani, arhidioceza voastră din Washington, în general, și acum pentru a treia oară, a fost și continuă să fie tulburată și rănită de falși păstori, al căror drum în viață este plin de minciuni, înșelăciune, desfrâu și corupție. Oriunde au fost, ei au reprezentat o permanentă sursă de scandal grav pentru diverse biserici locale, pentru toată țara voastră și pentru toată Biserica.”
Vigano a făcut referire la cei doi predecesori ai lui Gregory, cardinalul Donald Wuerl și acum caterisitul Theodore McCarrick. Wuerl a fost implicat în ascunderea abuzurilor sexuale, iar McCarrick în abuzuri sexuale în serie.
În scrisoarea adresată lui Trump, Vigano l-a inclus implicit pe Gregory printre liderii care încearcă să saboteze nu doar președinția, ci întreaga Biserică:
„Este deconcertant că există episcopi – precum aceia pe care i-am denunțat recent – care, prin cuvintele lor, dovedesc că s-au aliniat taberei celeilalte. Sunt subordonați Statului Paralel, globalismului, gândirii aliniate, Noii Ordini Mondiale, pe care o invocă frecvent în numele unei «Frății Universale» care nu are nimic creștinesc în ea...”
Martin a exprimat această supunere mai succint. Înaintea morții sale, în 1999, Martin lucra la o carte care promitea să fie magnus opusul său.
Titlul său? „Primatul: Cum Instituția Bisericii Catolice a devenit o creație a Noii Ordini Mondiale.”