București. Vacanță de coșmar pentru pentru câteva zeci de români care și-au programat un sejur în insula Cipru. Cursa charter care ar fi trebuit să-i preia de la primele ore ale dimineții nu a ajuns la timp.
Câteva zeci de turiști români au așteptat mai bine de 11 ore în Aeroportul Băneasa. Aceștia urmau să fie transportați la Larnaca cu o cursă charter, angajată de o agenție turistică.
Vacanță ratată în insula Cipru
Turiștii s-au prezentat conform acordului cu agenția de turism la primele ore, laaeroportul Băneasa. Ei urmau să petreacă o vacanță de vis în Insula Afroditei, Cipru. Abionul, o cursă charter nu a ajuns la ora, stabilită, aproximativ 5.00. Drept urmare, pasagerii au fost obligați să aștepte, iar așteptarea s-a prelungit pe ore întregi.
După aproximativ 11 ore, în jurul orei 16.00, au fost anunțați că vor fi îmbarcați, în sfârșit, și vor pleca spre destinația de vacanță pentru care au plătit.
Reprezentanții companiei aviatice au declarat că întârzierea nu s-a datorat unor defecțiuni tehnice. Aceștia au precizat că este vârf de sezon și sunt foarte multe curse aviatice operaționalizate. Oficialii au acuzat haosul de pe aeroport pentru întârzierile foarte mari care au produs suferință celor care urmau să plece în destinații de vacanță. Totodată, au precizat că turiștii trebuie să ia legătura cu agenția de turism pentru alte explicații.
Criză în industria transporturilor aviatice
În ultimul timp, compania aeronautică Tarom s-a confruntat cu mai multe situații de criză. Iar acest lucru a distrus vacanța mai multor turiști.
La începutul acestei luni, mai multe curse au fost anulate după ce un număr de 29 de piloți au refuzat să zboare. Ei au acuzat probleme medicale. În realitate a fost vorba despre o grevă mascată pentru obținerea unor salarii mai mari. Sute de turiști au fost obligați să aștepte și 16 ore în aeroport până au reușit să plece în destinațiile de vacanță.
În urma negocierilor, piloții au obținut mărire de 1.500 de euro în etape, prima tranșă fiind promisă în acest an. De asemenea, compania Tarom a decis să mărească diurna externă la 240 euro pentru pilotul comandant și 200 euro pentru copilot.
Vacanță ratată din cauza Microsoft
O altă situație de haos s-a produs, pe Aeroportul Otopeni, după pana informatică ce a afectat mai multe companii aeriene, zilele trecute. Oamenii care urmau să călătorească spre destinații de vacanță au avut de suferit, fiind nevoiți să-și reprogrameze zborurile.
Microsoft a raportat o problemă semnificativă în serviciile sale care a impactat și aplicațiile Microsoft 365. Utilizatorii din întreaga lume au avut probleme în cursul zilei de vineri, 19 iulie. Mai multe bănci, companiile aeriene și instituțiile media din întreaga lume se confruntă cu probleme cauzate întreruperea globală asociată cu sistemele Windows.
Mai multe zboruri care urmau să decoleze de pe Aeroportul Otopeni au fost afectate, iar mai mulți turiști au avut vacanța distrusă.