Nemții au dat năvală în magazine, iar pe primul loc la cumpărături se află un produs pe care şi românii îl cumpărau pe capete la început de pandemie.
Potrivit datelor Oficiului Federal de Statistică (Destatis), între 19 şi 24 octombrie cetăţenii au cumpărat mai mult decât dublu (139 %) suluri de hârtie igienică faţă de perioada prealabilă crizei, cuprinsă între august 2019 şi ianuarie 2020.
De asemenea, cererea produselor de dezinfectare a crescut continuu în ultimele săptămâni, mai mult decât dublu (104%) faţă de media anterioară crizei din perioada 26 şi 31 octombrie.
Au crescut de asemenea cumpărăturile la făină (101 %) şi drojdie (74 %) în timp ce conservele de legume au înregistrat o scădere în medie cu 0,1 %.
Chiar şi aşa, nu s-a atins nivelul cumpărăturilor înregistrat în primăvară când în perioada primului lockdown parţial vânzările la dezinfectanţi au crescut, de exemplu, de opt ori comparativ cu perioada anterioară crizei.
Germania (aproximativ 80 de milioane de locuitori) a înregistrat joi 19.990 de cazuri de noi contaminări cu SARS-CoV-2 în ultimele 24 de ore, ceea ce reprezintă un nou record de infecţii zilnice, conform datelor publicate de Institutul Robert Koch pentru controlul bolilor infecţioase (RKI).
Ţara, aflată într-o carantină parţială până la sfârşitul lunii cu scopul de a încetini răspândirea coronavirusului, a înregistrat un total de 597.583 de contaminări cu SARS-CoV-2 de la începutul epidemiei, dintre care 10.930 de decese.
Nemții se tem de carantină și aleg să cumpere mai multă hârtie igienică
Vestea că ar putea să intre din nou în carantină i-a speriat pe germani. Acest lucru a devenit extrem de evident după o analiză a vânzărilor de hârtie igienică. Conform Oficiului Federal de Statistică, în perioada 12 și 17 octombrie s-a vândut cu 90% mai multă hârtie igienică decât în perioada august 2019,,
Totodată, și consumul de dezinfectanți a crescut în această perioadă, oferind o dovadă în plus că nemții consumă acest produs mai des. Mai mult de trei sferturi din vânzările de dezinfectanți au crescut în perioada menționată anterior. De asemenea, săpunul e trecut și el pe lista de cumpărături a cetățenilor din Germania, vânzările crescând cu aproximativ două treimi. Totuși, cererea nu este deocamdată la nivelul celei înregistrate în primăvară, la izbucnirea pandemiei.