Va deveni masca un accesoriu la modă, la fel ca evantaiul, pălăria sau cravata?

Va deveni masca un accesoriu la modă, la fel ca evantaiul, pălăria sau cravata?

Masca este acum obligatorie în anumite condiţii pentru a combate epidemia de coronavirus. Accesoriul poate fi un anume stil, mai ales cele făcute în casă, şi ar putea deveni un accesoriu la modă.

Sociologul Frédéric Gotard şi istoricul în domeniul modei, Marie-Laure Gutton, explică pentru 20 Minutes că mai sunt câteva obstacole până când masca va putea deveni obiect la modă. Până atunci vom pune următoarele întrebări, iar răspunsurile le vom căpăta odată cu evoluţia nostră şi a molimei după pandemie.

 Vom avea colecţii primăvară-vară în viitor?

Va deveni masca, ca şi evantaiul, pălăria sau cravata, un accesoriu de modă? Chanel şi La Redoute se vor întrece pe piaţă? Vom alege masca noastră pentru a reflecta propria personalitate, starea noastră sufletească, locul pe care intenţionăm să-l ocupăm pe scara socială?

„E prea devreme pentru a răspunde la aceste întrebări”, afirmă Frédéric Gotard, sociolog şi specialist în domeniul modei. Dar se poate totuşi discuta despre această problemă.

Ne puteți urmări și pe Google News

Vom fi în stare să le purtăm aşa cum purtăm o pălărie elegantă, un colier sau un celular?

„Practica de a purta mască se va impune în Occident, fiindcă a devenit aproape tradiţioală în Asia, chiar dacă se mai întâmpină rezistenţă, analizează Gotard. În acelaşi timp, pasul de făcut pentru a face masca un obiect de modă este fantastic.

Sociologul este deja foarte surprins de felul cum a devenit obişnuinţă în viaţa noastră în doar două luni. „Semiologia măştii s-a schimbat complet. La început, cel care purta mască era hulit, era o persoană periculoasă. Astăzi cel ce poartă mască este sănătos şi are intenţii bune cu propria sănătate. Chiar transmite un mesaj de solidaritate cu masca sa, avertizează pericolul, vrea să fie util societăţii neîmbolnăvindu-se...Această schimbare de optică este incredibil de rapidă şi va rămâne o chestiune de manual. Niciodată un accesoriu n-a avut o dezvoltare atât de rapidă”.

Va conta marca măştii?

Marie-Laure, istoric de artă, observă că „mărcile celebre au fost depăşite de măştile făcute în casă. Poate că s-au temut că vor fi acuzate de oportunism dacă ar fi oferit măşti. Din punct de vedere al mărcii, obiectul va rămâne după părerea mea foarte interesant. În societatea noastră foarte activă, nu ne plac prea mult contrariile. Va fi destul de greu să găseşti plăcerea purtării măştii, dar mai sunt şi excepţii. La urma urmei şi vedetele trebuie să poarte mască. Off White, are o mască foarte populară la 900 de euro. Protejează de coronavirus? Nimeni nu poate spune. Aceste măşti au fost proiectate de mărci care au descoperit că devin populare pentru protejarea de poluare...dacă vor deveni o modă? posibil, dar mai mult un moft”.

Expoziţie cu măşti de lux

Muzeul de Artă Decorativă deja a programat să integreze viitoarea sa expoziţie de lux într-o uriaşă sticlă de gel hidroalcoolic produsă de LVMH (cea mai mare firmă de produse de mare lux din lume, cu capi de listă Moet şi Louis Vuitton). Măştile vor face parte din colecţiile de la Palais Galliera? „De ce nu, râde Marie-Laure Gutton. Voi avansa ideea. Fără a intra în arsenalul nostru, masca se va integra astfel în marea istorie a aceesoriilor de modă”.